Sunday, 15 December 2013

Salah ke teman baik saya seorang LELAKI

Seorang sahabat berkata
"lelaki dan perempuan tak boleh jadi kawan baik"

Seorang sahabat lain pula berkata
"bolehkah lelaki dan perempuan menjadi kawan baik..?"

sebenarnya bnde nie buat an aq tringat bberapa soalan dri kwan aq..setiap kali lepak ade jew kwan yg suke tnye soalan pelik2..haha..

Kau rasa lelaki ngan pompuan boley jdi kwan baek x..?

why not kann..klau nk ikot an aq sndri ade kwan baek lelaki dan aq lgi slesa kwan ngan lelaki dri pompuan sbb pompuan nie xley tgk org lbey cket mesti JELES..tapi x smue lelaki aq kwan,brgantung la pngai org tu..=)

Bayangkan kau ada s0rg sahabat baik lelaki.Then 1day kau sedar kau jatuh cinta at dye..macam mana..?

ssetengah org mybe ckap "xkan la jatuh cinta at kwan sndri kan"..tapi bgi aq ianya mustahil pon,sbb stiap org akn rsa dihrgai bile dew org t8 care psal dri dye,faham ngan smue pngai dye n x mustahil org tu adalah kwan baik sndri..hehe..

Kalau dye pon suke at kau cmne..?

kkadang hal yg brkait ngan hati n prasaan nie sukar digmbarkan n ia bukan la bidang kuasa kte..=*

sbnar nye byk lgi soalan mngarut kwan aq tu sbb dye slalu stalk aq borak ngan bff aq tu..haha..dan honestly aq mmg dew kwan baek lelaki yg sgt pham aq..dye slalu t8 care psal aq,slalu ade saat aq prlu an dye,kkdang call aq mngalah org brcinta..haha..


lirik LUCKY by JASON MRAZ



They don’t know how long it takes
Waiting for a love like this
Every time we say goodbye
I wish we had one more kiss
I’ll wait for you I promise you, I will
I’m lucky I’m in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
Lucky we’re in love in every way
Lucky to have stayed where we have stayed
Lucky to be coming home someday


Sunday, 10 November 2013

my Crush Fizo~

Salam..

Lame dh x update blog an..so smentare cuti sem nie boley aq update blog,jgn bosan plak dh la..hehe..kali nie aq nk story psal FIZO OMAR..! tipu la klau dew yg x knal dye an..msti rmai taw yg dye akn brkahwin x lame lgi..

Sedih nye aq dgr brite tu Tuhan jew yg taw…cewahhh..haha..bukn pew,aq mencari seorg lelaki sperti dye..bukn sbab ketampanan nye tpi sbb sikap nye..pda zaman yg moden  nie susah nk jmpe lelaki sperti die..antara sikap dye yg wat aq suke n mybe rmai gurl pon suke adalah..

-  Sikap yg pling aq suke ialah seorg lelaki yg rpat dgn ibunya..kata org mncari calon suami,carilah org  yg rpat dgn ibu nye sbb lelaki itu akn mnjage kite sperti mna dye mnjage ibunya.. =) Zaman skrg aq rse susah nk jmpe sbb kbykkan ank mude lebih pnting hidup nye sndri..

2     - Dye bkerja keras utk future dye..sntiase bfkiran positif n berwawasan tggi..mncari rezki utk fmily n bakal isteri..even Fizo se0rg plakon n pngacara dye taw itu xkan kekal lame jdi dye mmbuka pniaga nya sndri (HOT BUGER)..

-  Dye juga seorg yg mnjaga agama nya,tidak prlu la mnjdi se0rg ustaz namun ck0p mnjdi se0rg yg x prnah lupa pda pnciptanya..

- Yg pling pnting dye xdew misai..haha..aq mmg suke sgt lelaki yg xdew misai..klau jggut tu boley tahan lgi  la..nmpak kemas jew bile snyum..

Tapi siapa pula aq uk mminta ksempurnaan pda psangan..jodoh tu di tangan Tuhan..





Saturday, 19 October 2013

Tipulah kan~~

Tipulah..Bila mulut cakap tak sakit,
Padahal hati rasa nak gugur bila
ditinggalkan oleh orang yg kita sayang..

Tipulah..Bila tiap-tiap hari simpan niat
dalam diri yang kita akan lupakan dia..
Padahal dia jugak yang muncul dalam
kotak memori bersama dengan kenangan yang ada...

Tipulah..Bila kita cakap tak kisah pasal dia.
dan akhirnya kita juga yang kisah dan cuba ambil tahu
kehidupan dia macam mana..

Tipulah..Bila diri ni pernah simpan niat
bahawa kita takkan pernah menangis kerana dia..
dan akhirnya dia juga yang kita tangisi..

Tapi..Sungguh Allah itu Maha Hebat..
Disaat diri ini rasa kehilangan..
Dekat DIA juga diri ini menangis dan memohon
supaya tarik rasa sakit di hati ni..

Dan..makin lama..
Diri ini mula memahami..
Mula menjadi lebih kuat..
Mula belajar senyum dengan ikhlas..
Mula menyimpan azam menjadi muslimah yang lebih baik..
Dan mula belajar melepaskan dia..

Friday, 18 October 2013

tetap menantimu~~

Aku menyedari telah jatuh cinta
Tapi aku tak bisa mengungkapkan
Terasa bahagiaku mencintaimu
Walaupun kau belum mencintaiku
Aku di sini kan selalu menunggu
Yang selalu ada di setiap waktumu
Selalu menanti jawapanmu
Untuk cinta yang terakhir
Semakin ku bisa untuk menyayangi
Semakin ku bisa untuk mengerti
Tak akan pernah hilang rasaku
Cinta yang membawa dalam hatiku
Bagai mata yang tak terpejam
Aku tetap menantimu

Sunday, 6 October 2013

heyy kau..!

Bila aku sayang,kau tak nampak..
Bila aku sayang,kau tak hargai..
Bila aku penat,aku berhenti sayang kau..
Aku kecewa..

Aku tak marah..Sikit pun tak marah..
Ya,aku tak marah..
Memang aku tak marah..
Tapi  aku kecewa..cukup kecewa..

Aku dah bosan nak cemburu..
Cemburu dengan benda yang sama..
Kau lain lah tak rasa apa-apa..
Sebab kau tukang menyakitkan nya..

Saturday, 5 October 2013

jangan menangis untukku

Sekali ku telah berjanji
Tak akan mudah ku telan kembali
Kerna ku telah memilih cinta hanyalah satu
Untuk dirimu
Namun apa yang telah kau beri
Memang lidah memang tak bertulang
Dulu kita berjanji tak akan pernah saling menyakiti
Cukuplah sudah jangan menangis untukku
Hapuslah air matamu
Beribu kata maafmu takkan merubah
Hati terlanjur terluka
Selalu ‘tuk mencuba dan terus mencari
Jalan untuk maafkanmu
Walau ku tahu semua hanya sia-sia
Ku sadar cintamu terlahir bukan untukku

Friday, 4 October 2013

Berubah~~

Berikan ku waktu untuk bersamamu..Meniti hari…
Tak puas bagiku..Dan kau pun berlalu..Tinggal ku sendiri…
Gelap seluruh jiwaku..

Ku ingin benar bersama denganmu
Dan kau pun menjauh…
Tiba-tiba kini kau telah berubah
Apakah salahku…

Kau yang kukenali..Dan kini menjadi
Insan yang lain..Dulu kau berjanji
Kan hidup semati..Meniti hari…
Semuanya telah berakhir


Wednesday, 2 October 2013

Perjalanan sebuah persahabatan

Khas untuk Hafis & Shahmil..
h0pe persahabatan kita akan kekal sampai bila2,even 1day nnty kite dh dew fmily sndri..huhu..biar ia kekal smpai anak cucu & sepanjang hayat..

Monday, 16 September 2013

Takkan Terpisah~~

Andainya kau tahu
Apa yang ada di dalam hatiku
Tersimpan takkan pernah berubah

Andainya kau tahu
Apa maksudku lafazkan cintaku padamu
Dengan cara yang berbeda
Mengapa seharusnya kita masih bersengketa

Demi cintaku, demi cintamu jangan biarku terseksa
Hembus nafasku, hembus nafasmu adalah udara yang sama
Kerna cintaku kerna cintamu sememangnya satu cinta

Takkan terpisah......
Takkan terpisah.....

Andai ku tak mampu
Leraikan semua kekusutan yang melanda percintaan kita

Mungkin ini semua
Tetap menjadi satu pertanyaan selagi hati belum ada kepastian
Oh mengapa seharusnya kita masih bersengketa,

Dear Love a.k.a Dealova

Aku ingin menjadi mimpi indah dalam tidurmu
aku ingin menjadi sesuatu yg mungkin bisa kau rindu
karena langkah merapuh tanpa dirimu
oh karena hati tlah letih

Aku ingin menjadi sesuatu yg selalu bisa kau sentuh
aku ingin kau tahu bahwa ku selalu memujamu
tanpamu sepinya waktu merantai hati
oh bayangmu seakan-akan

Kau seperti nyanyian dalam hatiku
yg memanggil rinduku padamu
seperti udara yg kuhela kau selalu ada

Hanya dirimu yg bisa membuatku tenang
tanpa dirimu aku merasa hilang
dan sepi, dan sepi

Tuesday, 10 September 2013

saat hilang cintamu by Siti Sarah

Mulanya sukar untuk ku tempuh
Tapi terpaksa ku buat sejak kau tiada
sendirian ku tanggungkan dukaku
kepayahan memadam rindu
Selama ini aku meyakini
Kau bahagai dengan insan yang kau sanjungi
Namun ternyata salah dugaan ku
Dengar khabar mu yang pilu
Kini engkau menyesali ...
Dan ubati lukamu sendiri
Pengorbanan mu jadi debu
Di persenda kasih mu 
Pasti kau sudah rasai
Keperitan hati yang aku tanggungi
Walau tidak pernah aku meminta
Kau di balas begitu
Semua ini telah ku harungi
Kepahitan rasa bukan untuk selamanya 
Kesabaran menguatkan jiwaku 
Demi menyambung hidup...
Ke akhir waktu

Monday, 2 September 2013

biar menjadi teman

salam..

mlam nie just nk story smething..2-3 bulan nie aq rpat ngan s0meone,bukn 0rg laen kwan sk0la aq gak..kami mmg rpat tpi skrg nie kami brtambah rpat,even kami cbok ngan kuliah msing2 tpi xpnah lupe antre 1 same laen..aq seakan rse pew yg dye rse & dye seakan rse pew yg aq rse..aq eppy bile dye xpnah lupe nk tnye khbar aq n boley dikata an t8 care gak org nye..

aq mula brmain dgn prasaan tpi aq cepat2 cntrol bnde tu..sbb aq tkut utk kcewa kesekiaan kali nye..aq brpndapat bia la kami tros mnjdi kwan & andai 1 ary nnty mahu hbungan yg lbih serius bialah ia brlaku saat aq brsedia utk brgelar milik org..pasti ia akn kekal tnpa prlu rse sakit di aty..Insyaallah..

pngalaman mngajar aq..mmpunyai perasaan dgn teman baek sndri hnyalah mbunuh ssuatu hbungan tu..aq hilang kwan yg aq rpat suatu ktika dlu..dan kali nie aq xnk hilang se0rg lgi..bia kami tros mnjdi teman..

Thursday, 29 August 2013

mainan tidur Qu..

Salam..

Sebelum nie dh banyak kali jadi..

Malam tadi aku mimpi dia lagi,
Tak pasti dengan tujuan apa mimpi tu muncul,
Dia memang selalu di hati,
Tapi bukan lagi di ingatan,
Bukan mahu melupakan,
Hanya mahu menjalani hari-hari
dengan penuh senyuman..

Mimpi itu menceritakan sesuatu,
1 hubungan yang rahsia,
Seperti tidak mahu orang sekeliling tahu,
Sebenarnya dari jauh dia menjaga aku..

Aku tertanya-tanya,
Apa maksud mimpi tu,
Sedangkan hubungan itu sudah tiada..
Mungkin benar kata orang,
Mimpi tu mainan tidur..

Tidak ada apa yg perlu di fikirkan..
Aku tidur x baca doa agaknya..huhu  =)

Sunday, 25 August 2013

Suara hati Qu~~

Harapan;

Aku harap apa yang kita ada,
akan kekal sampai bila bila.
Cuma jangan pernah bosan & 
putus asa dengan aku & kita.
Aku berharap.

Cuba faham;

Yang aku tak suka bila,
kau ego dengan aku.
Yang aku benci bila,
kau abaikan aku.
Yang aku rindu bila,
kau tak ada.

Sabar aku;

untuk orang yang tertentu saja,
untuk kau yang aku sayang,
sabar aku ada had yang tertentu,
bila sakit sangat, aku menangis.

Kau;

sembunyikan perit hati kau,
simpan semua kesedihan kau,
tampal senyum & ketawa,
konon kau kuat & tabah,
kau tu sebenarnya rapuh.

Hakikatnya;

aku bukan kuat sangat tanpa kau,
aku bukan gembira mana tanpa kau,
aku bukan seperti dulu tanpa kau.
aku memang perlukan kau.

Aku cuba;

ingat balik hari pertama kita jumpa,
kita bahagia sangat waktu tu,
cukup bahagia sampai lupa apa pun.

Cuba tengok kita sekarang?

please don't

Everytime you ignore me,
it's going to hurt me..

Don't ignore me. It hurts. 
It pains every time u are ignoring me. 
I feel like u don't need me anymore. 
I am tired of waiting

Monday, 5 August 2013

Pesan pada hati

Salam..arynie dew smething yg aq nk share an at blog..ttbe trase nk share,x byk pon just trlintas di aty..


Pesan pada diri agar kuat mencari diri..
Usah dirindu pada yang telah pergi..
Moga tiada luka yang membawa pedihnya di hati..

Pesan pada diri biarkan saja rindu itu berlabuh..
Suatu ketika dulu akulah insan yang bertuah..
Tapi kini aku redha membiarkan rasa itu hilang..

Bukan hati ni tak tahu di mana sakitnya..
Cuma hati ini terlalu degil..

Cinta itu adalah Keabadian..Kenangan itu adalah hal terindah..
Melepaskan sesuatu tidak bermakna kita akan terus berada dalam kekalahan..
Kadang ada sebab tertentu kita terpaksa melepaskan orang yang kita sayang..


Thursday, 18 July 2013

My Abah~~

ketika kejauhan
masihku rasa hangat kasihmu abah
betapaku rindukan redup wajahmu
hadir menemaniku

terbayang ketenangan
yang selalu kau pemerkan
bagaikan tiada keresahan

walau hatimu sering terluka
tika diriku terlanjur kata
tak pernah sekali kau tinggalkan
diriku sendirian

ketikaku dalam kedukaan
kau mendakap penuh pengertian
disaat diriku kehampaan
kau setia mengajarku
erti kekuatan

terpancar kebanggaan
dalam senyummu
melihatku berjaya
bilaku kegagalan
tak kau biarkan
aku terus kecewa
dengan kata azimat
engkau nyalakan semangat
restu dan doa kau iringkan

tak dapatku bayangkan
hidupku abah
tanpa engkau disisi
semua kasih sayang
yang kau curahkan
tersemat dihati.....

Thursday, 11 July 2013

Ramadhan Pertama

salam..

dh lame rse nye x update blog nie..sbb xckop mse dh..huhu..byk bnde nk kne pker n byk bnde nk kne wat..mklum la dh msuk sem bru nie tugasan smakin byk,pengalaman pon brtambah an..^^ kali nie a nk share psal Ramadhan Pertama..

wat pertama kali nye aq smbut Ramadhan tnpe kluarga trcnta di sisi,dri kcik smpai besar fmily yg sntiase di sisi apabila ramadhan muncul..tpi utk thun nie (umo yg ke 21) bru rse pngalaman bru,iaitu smbut puase bersama teman2..ye mmg sronok tpi x same bile kite ngan fmily an,klau bukn skrg pon psti 1 hari nnty aq tetap kne brjaohan ngan fmily..

aq bukn la ank mnja tpi aq sgt rpat ngan abah,mlam puase prtame tu abah msg,dye wish utk Ramadhan n mntak doa an yg dye sihat slalu,ttbe sebak nye Tuhan jew taw..klau ikot an aty aq nk balik umah tpi esk tu dew klas..aq taw abah x sihat tpi wat2 sihat dpan aq..mse tu aq ley tahan lgi  rse sebak..

lpas 10-15 mnit,abah call...x trkluar suare nie dgr suare abah,air mate jew yg mngalir..abah pesan jge dri baek2,study elok2,dye sedih sebab ank2 yg laen dew tpi aq sorg jew xdew..klau nk balik gtaw dye,kate nye bia susah or xdew mse pon dye akn curi mse cket utk amek aq at cni..mmg nk sgt balik umah tpi aq xnk mnyusah an dorg at sane..bia la rye nnty bru aq balik...

ttbe aq dpt gud news smalam,dew sorg kwan aq nk dtg cni jmpe aq then kate nye klau nk balik KKB ley ikot skali...wowww...best nye dpt pelawaan mcam tu an..so insyaAllah aq akn balik jumpa abah,ibu n adk-bradik puase mggu dpan...nk shur...nk buka ngan dorg...rindu dorg sgt...

Sunday, 16 June 2013

hamba Allah~~



dh lame rsenye x update blog nie..rindu plak nk share story at cni..huhu..nothing special just nk share ckit psal life aq..ade la dlm bberapa hari lpas,dew sorg hmba Allah bertanya at aq..

hamba Allah : "xdew pkwe lgi kew...?" 
aqu : xdew pon,pnting kew kne dew pkwe tu"
hamba Allah : umor dh 21 tu,bile lgi nk crik..
aqu : nnty jew la,now stdy dlu..
hamba Allah : jodoh tu kne crik dri skrg,bukn 2-3tahun lgi nk kwen bru nk.  crik..kne knal aty budi gak..
aqu : x pnting dah tpi doa an la ye..

hmmm..soalan yg mlas aq nk dgr n mlas nk jwab dah..bukn xnk pker tpi watpe klau bnde tu mnyakit an..kkdg bile aq sorg2 dew gak trpker,an sronok klau dew org yg care psal kite..tpi aq pcaye reaki Allah,jodoh itu pasti sudah diatur..jauh lgi pjalanan edop nie,aq pasti akn jmpe rmai org..

jika jodoh ku tiada di dunia psti Tuhan smpan jodoh ku di atas sane..insyaAllah..

Wednesday, 22 May 2013

awalnya~~


haloo..ttbe mood pgi nie nk update blog..huhu..saje nk update sbb dew bnde yg aq nk share ngan korg..aq nk share bout kwan aq yg sorg nie..kwan mse skola mnengah n kwan mse ppu..kte org dox dlm kelas yg same n mse ppu dye la kwan yg dox at sbelah aq dlm kelas..kwan yg slalu mmbongak same2,,huhu..


nie la kwan aq  tu name dye syafiq..

xdew la special pew nk tulis psal dye just dew smething yg aq nk share psal dye,skrg nie dye stdy at Unisel..n yg pling pnting 25hb may 2013 nnty dye akn mnjdi seorg SUAMI..mcam x pcaye jew aq bile dpat jmputan dri dye..kwan yg 1 kelas n pling byk mmbongak nie akn kawen dulu dri aq ngan kwan2 yg laen..huhu..

dye slau ckap yg rmbut dye mcam Tomok..huhu..

pape pon sbg kwan yg rpat aq akn slalu doa an yg trbaek utk dye..h0pe dye dpt mnjdi se0rg husband yg baek n soleh even di usia yg muda..aminnnn...


Monday, 6 May 2013

WeChat Qu~~

Assalammualaikum…

Mlam nie aq nk share smething ngan k0rg bout bnde yg mnjdi kgilaan para rmaje skrg..taw x pew bnde yg rmaja ske sgt lyan…WeChat…!! Cmfirm korg smue pon dew an bnde tu,x trkcuali la aq an…ID WeChat aq (elyana11) huhu…sempat plak nk prom0t an…

Owkeey la sbnar nye aq nk cter org2 yg aq jmpe at wechat tu…mjoriti yg add msti boy…sronok..?? bangge..?? x lgsung sbb aq bukn knal dorg pon n dorg tu smue bukn knal aq pon an..tpi aq try gak la lyan an mne taw ley jdi mmber yg baek n jodoh kew an…kite bukn taw jdoh kte dtg mcam mne..huhu…

Tpi bile aq try lyan2 dorg tu,aq tgk mjoriti nye brpkeran “kotor” n “org yg xdew mse depan” maaf ckap,bukn org xdew mse dpan tu org yg mlas blajar tpi klau x blajar kje la an…nie rmai yg konon2 dew kje yg bgus..huhh..baru knal 2..3..jam dh ajak jumpe,nk no.phone,ajak mkan same n bla..bla…bla…


Halo0…smue boy cmtu kew..?? jgn la mmbazir duit awk smue dgn gurl yg awk smue x knal hujung pgkal nye…atleast bg la mse brknalan tu lame ckit..jgn trlalu mudah mmberi pda yg x psti n aq plak bukn gurl yg senang2 korg nk ajak kuar..aq hnye akn kuar ngan org yg btul2 aq pcaye n aq rpat jew..maaf bukn somb0ng atau bajet hot tpi itulah prinsip aq…

salam =D


Wednesday, 1 May 2013

I got something special from someone special

assalammualaikum..

mlam nie aq nk share smething..mlam smlam aq jmpe ngan bff aq..smlam aq dh start cuti sem n kbtulan dye plak smlam last cuti utk stdy week..smalm dye ckap klau dh smpai gtaw dye sbb nk kuar,mlang nye dye busy smpai ke mlam n kte org jmpe at dpan umah jew kejap..

bukn stakat jmpe jew tpi dye bg aq smething,hadiah bufday aq upenye..huhu..ptot la dye nk jmpe sgt even skejap jew..n dye mntak aq d0a an dye dlm final nnty..insyaAllah dye akn lulus ngan cmerlang..nk taw x pew yg dye bg...hmmm..




see cute giler an teddy tu..huhu..kdang2 org ckap x smesti nye xde adiah kite x ingat at org tu tpi klau dew adiah cmnie psti kte akn lbey ingt dye an sbb dew barang dye yg always di sisi kite..=D

thanks a lot to my dear hafis dato' hasni...

Thursday, 25 April 2013

episod cinta


Mengapa ada dusta
Tika cinta melanda sukma
Tika setia diombak resah
Masihkah ada bahagia
Mengapa ada dia
Tika rindu padamu saja
Tika restu untukmu jua
Akhirnya aku yang merana
Mengapakah aku diluka
Derita kerana sebuah cinta
Yang sekian lama kita bina
Inikah sumpah setiamu
Terhadapku setia selalu 
Ke akhir hayatmu
Ternyata palsu
Kuterima semua ini
Sudah kehendak takdir Ilahi
Berakhirlah semua kini
Episod cinta ini...
Menjadi sebuah memori
Dan jangan ada benci
Tika kesal menggamit hati
Tika segan menyentuh jiwa
Anggaplah lumrah dunia

doa ibu saya

assalammualaikum..

mlam nie aq nk share 1 story ngan korg..cter nie mmbuat an aq trsentuh dgn keprihatinan se0rg ibu..ibu yg mmbesar an aq slame nie n tmpat aq mluah an sgala yg aq rse dlam edup nie..cter nie brmula pda hari lahir aq yg lpas..ibu org fes yg wish bufday aq..even kami jaoh.ibu xpnah lupe nk wish..



dlm sms itu ibu ckap 'harap nana epy slalu n akan b'jmpe dgn lelaki sejati' betapa aq trsntuh dgn ucapan n doa ibu..tpi aq snyum jew,sbab hnya ibu jew yg taw betapa aq susah mncari pgganti yg dlu...Tuhan x bukak an pintu aty nie lgi utk mncari yg laen..even org itu kini teman aq tpi aq xley tpu yg dye sntiase di aty..klau dew jodoh x kmane tpi klau jdoh aq ngan org laen aq trime ngan aty yg trbuka.. =D





ksah silam n ksilapn lalu  trus mngajar aq utk mnjdi lbih baek..mlam tdi ibu call aq,aq ckap ngan ibu yg aq nk sgt tukar phne baru...kate ibu,klau nk tukar kne jnji ngan ibu 1 bnde..korg taw pew bnde nye..dlam mse 2 buln cuti sem nnty ibu nk aq diet n ibu nk aq dew teman istimewa..klau diet tu aq boley usaha an tpi klau teman istimewa tu aq x jnji...huhh..



aq taw sbenar nye ibu nk aq eppy mcam dlu..ibu gak taw yg aq susah nk bukk an aty utk org laen..haishhh..ibu jgn isau k,Tuhan pasti dh atur an yg trbaek utk nana..ibu d0a yg trbaek utk nana k..nana syg ibu..=.='


Monday, 22 April 2013

teman PSIS


Assalammualaikum..hai teman2 blog..ttbe mlam nie aq nk share smething korg..mmandang an tggal bpe ary jew lgi aq nk tggal at psis nie so aq nk share psal kwan2 aq..dlam kelas aq hanye dew 4 org gurl yg name nye brmula ngan SITI trmasuk la aq..and secara kbetulan nye 4 org SITI ini tlah mnjadi kwan yg rpat..kmane saje kami pasti b'4..=D

bermula ngan r0omate aq sndri,name nye Siti Natrah n berasal dri kedah...secara x lgsung tlah byk prkataan dlm dialek kedah aq plajari..huhu..sron0k gak ckap utara nie an..unik..dye seorg adik yg sgt baek n pndai..pngai dye sgt brutal tpi hormat dye pda a tetap dew..jdi aq senang d0x 1 bilik ngan dye..mula2 aq kurgg slesa sbab nat nie mlas kemas blik,blik aq akn slalu nmpak brsepah tpi lame2 dye pham gaye aq yg x suke blik serabut..tq nat..

inilah ro0mate aq yg setia..Siti Natrah (NAT)..=D


0wket yg sterus nye aq nk cter psal kwn aq yg s0rg nie..name dye Siti Rumaishah n berasal dri negeri smbilan..budax yg x byk ckap n pling pndai antara kami..x kdekut ilmu n sntiasa dew mse utk mngajar bile dprluan an..aq slalu stdy b2 la ngan dye..klau aq mlas msti dye akn ingat an..tenkyu mai sbab x pnah blagak..tpi dew 1 bnde yg aq kurg cket psal mai nie,sbnarne dye CEREWET sgt dlm smue hal..sntiase nk nmpak smpurna..hmmm..ikut la pew sje asal an bgie..huhu..

inilah dye Siti Rumaishah (mai)..blik dye selang 1 jew dri blik aq..^^


yg trakhir Siti Nur Nazurah n berasal dri setiawan,Perak..sgt otai n selamba giler..dye akn wat bnde yg dye suke jew..kdg2 saket gak aty aq nie pi mlas nk lyan sgt..ble free jew kte 0rg lepak smpai pgi..huhu..dye ske wat lwak n wat aq gelak,klau lepak ngan dye x sah klau x gelak..tpi dye dew 1 pngai yg aq nk marah sgt..taw x dye klau lect bg assg kump msti dye x wat..asek brharap an kite org jew...huhh..its not fair ble mrkah dye pon dpat gak...tpi nk wat cmne an..senyum x prlu kata apa2..


nie lah Siti Nur Nazurah (Uyah)..org yg sntiase wat aq gelak  n mara..:-)


ok lah itu sje utk kli nie..next time aq cter lgi k..n0w nk tdo dh,tdi aq dh penat stdy eng.material..korg doa an aq k..bye..salam

Saturday, 20 April 2013

Setia Itu Menyakitkan



Jangan terlalu mendalami tentang cinta
Bila tak bisa menerima kegagalan
Cinta bisa bahagia dan bisa terluka
Disakiti menyakiti hati
Jangan pernah setia
Bila harus berujung menyakitkan
Sia-sia setia
Bila harus slalu terluka
Mungkin karena setia
Cinta takkan pernah akan bahagia
Tapi karena mendua
Cinta ‘kan berakhir bahagia
Karena cinta yang bisa membuat bahagia
Karena cinta yang bisa membuat terluka
Karena cinta yang bisa membuat bahagia
Karena cinta yang bisa membuat terluka

Thursday, 18 April 2013

BAHAGIAMU DERITAKU

Ku dengar kau cinta sangat padanya
Ku dengar hatimu kini miliknya
Dia kan menjadi teman sehidup dan semati
Aku menjadi sahabatmu

Siksanya mengakui kau teman biasa
Terpaksa ku terima itu hakikatnya
Yang pasti aku tak mahu lupakan cinta
Kau percik api membakar kenangan lama

Aku tak tahu menilai cintamu
Aku tak mampu pertahankan

Tinggalkanku, perlahan-lahan ku trima
Semakin ku sakit, semakin kau bahgia
Mengapakah aku jadi lemah
Sungguh ku tak sangka dia membawa jantungku bersamamu

Yang pasti aku tak mau lupakan cinta
Kau percik api membakar kenangan lama

Aku tak tahu menilai cintamu
Aku tak mampu pertahankan

Tinggalkanku, perlahan-lahan ku trima
Semakin ku sakit, semakin kau bahgia
Mengapakah aku jadi lemah
Sungguh ku tak sangka dia membawa jantungku bersamamu, bersamamu

Mengapakah aku jadi lemah
Sungguh ku tak sangka dia membawa jantungku bersamamu


Monday, 1 April 2013

senyum..x perlu kata apa-apa..

salam..malam nie aq busy wat assg yg brlambak..tpi tlinge nie saket plak ble dgr kwan aq ckap ngan phone kuat2..hmmm..xdew msalh laen slaen dri gduh ngan balak dye..

kdg2 aq trpker seronok nye an klau dew balak,mcam dorg yg laen nie,sbab aq slalu tgk balik klas jew msg x p0n call la kejap..sedang an aq slalu nye akn call ibu jew,even aq hnye call ibu tpi dye la tmpat trbaek t0x aq cter..dlam diam org x taw aty kite cmne an,org nmpak kite eppy jew tpi hati..wlau cmne pon aq slalu eppy jew..

brbalik pda kwan aq yg tdi tu,dye slalu gduh ngan balak dye...smpai aq ckap ngan x pnat kew asek gduh jew...bile nk bhagia nye klau asek gduh...huhh..bosan nye la cple mcam dye an...dri gduh jew lbey baek single,bukan karen jew haishhh...

ermm itu jew l aq nk cter,now nk smbng wat assg..bye..

#rindu at my bff..

Sunday, 31 March 2013

jahilnya saya =.=


ssalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera.

Hari ini ingin berbicara mengenai diri sendiri. Maaf ya?


“Ketinggian ilmu agama dan juga keimanan seseorang itu tidak diukur pd gelaran 'ustaz' @ 'ustazah', tidak dinilai pada songkok yang sentiasa di kepala @ labuhnya tudung yg dipakai.. kita semua sama, bezanya adalah TAQWA.”

‎"Jangan kau sangka labuhnya tudung, tanda alimnya diri seseorang. Mereka juga seperti kau yang sedang mencari-cari sinar cahaya, buat menerangi sepanjang perjalanan. Kerana tudung mereka ini bukan sekadar menutupi tetapi melindungi, jua mengingatkan diri, menjaga gerak geri. Kerana akhlak itu bunga diri dan kerna yang tertutup itu lebih indah."


Saya bukan pandai dalam bidang agama dan bukan juga sebegitu bodoh sehingga tidak mengetahui apa yang baik dan apa yang buruk. Apa yang pasti, saya jahil bila hendak berbicara mengenai hadis, Al-Quran, hukum-hakam dan sebagainya.

dari mana saya mahu memulakan langkah baru,berubah untuk menjadi yang lebih baik..bantu saya..=.=

Sunday, 17 March 2013

ada kalanya sepi itu indah~~

Hakikatnya tiada siapa yang inginkan perasaan sepi itu, walau sejauh mana kita nak lari darinya ia tetap ada, perlukah dipertahankan satu rasa yang kita pasti tak kesampaian atau perlukah kita pertahankan sebuah kehilangan yang kita pasti kehilangannya jua suatu hari nanti atau kukuhkan sebuah ikatan yang terbina hanya di atas keruntuhan semalam, dikutip dari serpihan hati yang telah hancur berkecai?

Meninggalkan kepada yang pasti dan memulakan yang baru pasti lebih baik dari menanti yang kenyataanya tak akan datang.Namun indahnya nikmat sepi itu jika bersulam kasih dan sayang kepada yang satu.
Maka katakanlah kepada diri, kali ini kita biarkanlah perpisahan ini, satu pengorbanan yang perlu kerana hidup ini hanya akan bererti bila tiba-tiba terasa kehilangan dan diperlukan, antara rela dengan tidak, “walau kau lebih tahu, tak ada yang lebih berharga selain darimu jua aku tak dapat melupakanmu, yang hakikatnya amat payah kita buang kerana kau telah lama bertakhta di hati” namun itu tidak cukup untuk kita meneruskan perhubungan ini lagi.
Perpisahan lebih bermakna daripada satu perhubungan yang amat menyusahkan. Tatkala kita berasa amat sakit oleh satu perhubungan, adalah lebih baik melangkah pergi.
Adakalanya kita perlu menoleh kebelakang untuk mengorak langkah lebih pantas ke depan. Adakalanya kita perlu menyepi kerana tatkala ini kadang-kadang ia lebih bererti dari satu perhubungan.
Katakan, “Aku berhenti berharap dan menunggu datang gelap sampai nanti satu saat tak ada cinta yang aku dapat, kenapa ada derita bila bahagia tercipta, mengapa ada sang hitam bila putih menyenangkan, aku pergi tanpa dendam, terima kekalahanku.”
Ada waktunya, sepi menjadi lebih indah kerana di saat itu kita ada ruang untuk mengingati dan merindui.Cinta itu indah apabila ada urusan beri dan ambil. Jika hanya kita yang memberi dan dia tidak sudi semua urusan akan menjadi payah.Tidak perlu merayu pada orang yang tidak sudi. Hati ini milik kita. Bawalah hati itu dan pergilah dari situ.
Sepi itu indah buat yang mengerti dan menyedari, walau derita yang ditanggung terkadang sepi itu membuat kita tenteram, mengajak hati kita menghayati setiap kejadian yang berlaku, bukan sepi yang membuat kita sengsara namun sepi akan menyedarkan kita yang dunia ini tidak selalu indah pasti ada duri-duri didalam setiap cerita yang ada di hati kita.

Sepi itu terkadang boleh membuat kita terlena dalam mengapai apa yang ingin hati miliki, hati ini telah membuat kita sepi dalam segala-galanya namun sepi itu membuat kita tenang dan membuat kita tersenyum walau terjatuh beribu kali , kita tetap bahagia kerana itu sepi adalah penawar kepada segalanya dan kita harus mengikhlaskan hati kepada sepi.
Sepi mengajak tangan kita agar mengambil atau mengutip setiap yang berharga di teratak hati kita. Didalam solat yang kita lakukan sepi jua yang membuat kita mengingati padaNYA, tidak salah menyepi yang penting didalam hati kita sentiasa mengingati Allah swt.

Friday, 22 February 2013

salah kew...?


Ermm kali nie aq nk share smething yg agak snsitif,coey bg ssiapa yg trase hope xdew la k..sbnar nye aq share bout "lelaki lembut"..boley x aq nk tnye,salah kew klau seorg llaki tu lmbut..? lembut nie
dew byk kategori k..

tkrif llaki lmbut ialah rgkai kata lmbut (dialek Kedah) yg brmksud sorg llaki yg brjalan sprti prempuan.Llaki lmbut biase nye ske pkerjaan wnita sprti mngemas umah,msak,brktrampilan, brprasaan (bukn llaki biase xde prasaan cume org sprti nie lbey snsitif).Lazimnya llaki lmbut nie x ske pkerjaan2 yg berat sprti llaki biase tpi x brmkne mreka x ley lakukan..Llaki lmbut tu anugerah Allah n x an dilaknat Allah slagi mreka x mlakukan prbuatan sumbang..slagi mreka x mlakukan prbuatan songsang atau seangktan dgn nye mreka msih dberkati..Smue kjadian mnusia n alam ini adalh dri Allah,mreka gak dijdikandgn sbaik2 kjadian tnpe cacat cela nye...

nk taw nape ttbe aq story psal bnde nie..sbab at poli aq dew sorg budax llaki yg brperwatakan sperti itu..budax gurl rmai yg ckap2 blakang psal dye n gelak2..dew 1 hari tu mse lepak rmai2 dew sorg kwan aq ckap "klau la dlam dunia nie hnya ade dye jew,aq sggup x kwen smpai mati"  KEJAMNYE...!!! itu la bnde fes yg aq tpker...pew slah dye at korg smpai korg nk hukum dye mcam tu..dye pon mnusia gak an...npe mnusia slalu nmpak kkurngan org laen n x sedar ke yg dri kte nie pon bukn sehebat mne..

hope sedar la dri tu,jgn nk mngate nnty tkut trmkan ngan kata2 sndri..^^

Friday, 15 February 2013

Ingin Kau Bahagia~~

Bukannya ku tak cinta, bukannya ku tak sayang
Tapi ku hanya ingin kau bahagia
Kini aku tak seperti dulu
Kini tubuhku terbaring tak berdaya
Sengaja ku menghilang darimu
Ku tak ingin kau sedih melihatku begini
Sederhana cinta yang ku miliki
Akan ku jaga hingga tutup usiaku
Semoga lepas kau bisa temukan
Kebahagiaan sejatimu

Bukannya ku tak cinta, bukannya ku tak sayang
Tapi ku hanya ingin kau bahagia ooo
Bukannya ku tak cinta, bukannya ku tak sayang
Tapi ku hanya ingin kau bahagia 
Meski raguku terkikis layu
Tapi ku ingin engkau bahagia

Thursday, 14 February 2013

P S I S ~~

hmpir dua bulan dh aq mnjalni khidupan baru sbg se0rg pljar poli..byk bnde baru yg aq plajari di sana..nnty di bwah aq susun an gmbar2 yg mnarik aq di sana wat tatapan korg smue..hee..



bnde fes aq nk tunjuk nie la dye meja study aq..aq hias an kwasan meja aq tudgn bnde yg wrna-wrni coz xnk bosan ble dox at situ n aq tmpal an gak pickwan2 yg aq syg..huhu~~



nie budax boy yg dew at dlam klas aq..sbnarnye dew lgi 2..3..org tpi dorgtu xmau maen bola..hehe..so mne yg dew jew la ye..


nie plak geng aq stiap kali gi klas n gi mne jew la..dew 5 org n yg special nye namekteorg ber5 smuenye mula ngan 'SITI' haha..kbetulan jew smue nie..



nie plak bru la smue budax gurl dlam klas aq..mcam2 gelagat an dorg nie...yg pkai tdung ijau tu abaikan dye mmg dew saket otak cket klau amek gmbar nie...haha..mlas nk ckap dh..


nie la antara bgkel yg wajib klas aq msuk,bgkel batu-bata..dew 4 bgkel n kte org dipecah an pda 4kumplan..1bgkel 1bulan then nnty rotate jew..mmg penat sgt tpi happening coz xyah ngadap buku..hehe..


nie plak bgkel kayu..best dpat brtukang,slalu lelaki jew tpi kali nie gurl pon dpat k..so jgn ckap gurl xpndai brtukang..huhu..pasni bru msuk bgkel konkrit & bgkel paip..


           nie plak at klas LK (Lukisan Kejuruteraan a.k.a Engineeering Drawing) klas nie pon x ngadap buku tpi kne pkai pmikiran yg sgt kritis..bnde nye smple tpi nilai ukuran nye yg kne sabar..



bus cmne pon insyaAllah solay x lupe..hee..2 kali smggu kte og wajib gi P.I (Pusat Isalam) 2kali jew la,yg slebihnye solat at bilik jew..^^



0wkey la tu jew aq nk share utk kali nie..next time aq shre byk bnde lgi k..byk lgi pic yg aq nk shre tpi mmandang an aq nie xla brape rjin do nie jew la..huhu..skrg nie aq masih blajar utk mnyesuai an dri at poli nie...h0pe smue nye baek2 saja..byee~~