Monday, 30 January 2012

menangislah kalau itu yang terbaik



kebahagiaan terletak kepada mereka yang menangis,yang terluka,yang telah mencari,yang telah mencuba...hanya mereka yang akan menghargai kepntingan manusia yang telah menyentuh hidup mereka..sesiapa saja pasti pernah merasa kecewa dan terluka atas kehilangan cinta yang dibina..sesiapa pun pasti merasa kesedihan dan akhirnya meratapi kemusnahan cintanya...

menangis bukan beerti tewas..menagis juga bukan beerti mengalah..tetapi air mata itu dapat mencuci hati yang dilukai dan rasa amarah yang ada di hati..dan pasti akan merasa leganya dengan keluhan itu ..dan tangisan itu adalah luahan perasaan se0rang insan yang masih mempunyai harga diri..namun,menangis la kerana Allah..dan menangis la kerana keinsafan,menangis itu bukan untuk selamanya bersedih..menangis itu cuma seketika hanya untuk melepaskan sedikit rasa sakit di jiwa...

kita semua hanya hamba-Nya yang lemah dan sering melakukan kesilapan...menangis mengenang kan betapa kita sering terlupa pada Sang Pencipta...dan biarkan saja air mata itu menitis,kerana kita tahu air mata itu adalah anugerah Allah..



aku yakin dan pasti,tidak semua pendapat dan pandangan aku seiring dengan apa 
yang berlaku..kerana aku juga melakukan kesilapan....


Monday, 23 January 2012

chinese new year

erm nie fes time aq gi rye cine aw...huhu...klau aq xkje skrg nie mybe aq x mrase smb0t rye cine nie..best gler dpt lepak at umah yan yee tdi,mcam2 mak dye bg kte 0rg mkan aw..tpi jgn pker bukn2,smue nye halal 0wkey..huhu...kte 0rg mkan marry br0wn & ayamas.gler knyang la,xck0p ngan t0 kte 0rg mkan c0klat cudbury,limau n mcam2 la cmpai xlarat dh...hehehe...







nie la yg kte 0rg mkan tpi x abez p0n byk cgt d0wh....=D



taw si ary nie an mkan x st0p2..mngalah an aq yg bdan c0mey nie..huhu...smue dye sebat jew,slagi x mau dye la dye mkan an...ble dh st0p bru dye rse knyang..hey..mcam2 la mmat s0rg nie taw...

see..! si ary sr0nok bt0l dpt mkan..tpi its 0wkey la nie r di name an rezeki..
bukn slalu dpt mkan free an..


nie plak pic knangan aq ngan yan yee mse at umah dye..
dh last minute bru aq t'ingat nk snap pic kte 0rg..hehehe...

sbl0m aq t'lpe an,sbnar nye kte 0rg gi umah yan yee b'3 la...aq,ary & fadhil kwan si ary...aq jnji ngan si ary tggu dpan kdai maxis tpi si ary dtg lmbat cket c0z tggu si fadhil katenye..hey..jnji melayu mmg cmt0 an...huhu...tpi best la c0z si fadhil t0 friendly 0rg nye,dye x s0mbong pon...s0 aq p0n ley jew r lpak ngan dye t0...balek dri umah yan yee t0 si ary yg anta aq balek c0z ibu xdew at umah...h0pe 1day nnty d0rg dpt plak lepak at umah aq....hehehe...=D








Saturday, 21 January 2012

knduri kawen at umah amer

hey beb...arynie aq x kje..amek cuti c0z dewk klas memandu at PS.SAMY la...tpi 3 jam jew,bg0s gak atleast aq ley curi mse gi knduri kawen akk  amer...huhu...kak ema cntek cgt pkai bju pngantin t0,unt0ng la lakin dye an..huhu...tpi yg pling best nye aq dpt lepak ngan amer lme gak la...indu nk lepak ngan dye c0z lpas exam aryt0 kte 0rg dew jmpe tpi kjap2 jew la...arynie lepak dri pk0l 2 cmpai pk0l 4 lbey k0wt...best  gler..huhuhu..
nie la amer kwan baek aq...dye nie dh mcam adk aq taw c0z mnje nye ley tahan la..hehehe..
best kwan ngan dye nie..gler cgt 0tak nye..kihh..kihh..

c0mey an pic amer yg nie...aq ske tgk rmb0t dye yg ala2 K-P0P t0..hahaha....


nie la kwan2 sk0la yg aq jmpe at mjlis t0...huhuhu..ppah,fyka,dba n cik yam

nie kte 0rg amek pic with pngantin..pnat tahan seny0m c0z si amer snap gmbar punyer la lembab..hahaha..
pape p0n tenkyu t0 amer a.k.a my budak bcuk..huhu..




itulah kehidupan mu..

Dalam sepi ku terbayang
Wajahmu bermain di mataku
Lantas bercucuran airmata
Berlinangan dipipiku

Mengenangkan peristiwa
Di suatu masa kita berdua
Bermesra dan saling menyinta
Namun perpisahan akhirnya

Betapa sedih betapa pilu
Melihat kau berdua di situ
Bersama duduk di atas takhta
Di hari persandinganmu

Burung-burung pun turut berkicau
Menyanyikan lagu indah
Sanak saudara sekelian yang ada
Semua turut gembira

Selamat ku ucapkan padamu
Semoga kau bahagia dengan pilihanmu
Selamat ku pinta izin pergi dahulu
Membawa diriku ke alam baru

Selamat wahai pengantin baru
Semoga bahagia ke anak cucu
Selamat tinggal oh! sayangku
Semoga gembira selalu

Friday, 20 January 2012

tanpa aku sedari

tanpa aq sedari..
arynie dh lbey sbulan aq x jmpe dye..
aq x tgk muke dye..
aq x tgk senyuman dye..
aq dh x gurau ngan dye...

tanpa aq sedari..
aq jlani ary-ary qu nie tnpe dye..
aq tr0s t'snyum tnpe dye..
aq wat mcam2 bnde tnpe dye..

tanpa aq sedari..
dye smakin ja0h dari ed0p aq..
dye mungkin dh lpe an aq..
dye mungkin bhgie tnpe aq..

even aq & dye dh x b'hbung antre 1 sme laen..tpi aq xpnah lpe tntang dye..pew jew aq wat aq sti ngat dye..aq indu gler ngan dye...tpi sape aq utk gtaw dye yg aq indu gler at dye...dye dew ed0p dye sndri..MAYBE dye dh lpe an aq..aq nk tnye khabar dye,tpi aq tk0t x dew rsp0n..jdi aq tr0s b'diam diri..xpew la TUHAN taw cmne isi aty aq..TUHAN taw keikhlasan aq..TUHAN taw btape indu nye aq at dye..h0pe dye tr0s bhgie tnpe aq...

Thursday, 19 January 2012

Farish - Mahligai Bernama Cinta



Lirik Mahligai Yang Bernama Cinta - Farish

Padamu ku serahkan 
Suatu yg bernama cinta 

Kupeluk jasadmu dalam bayangan 
Biar tak terasa namun kubahgia 
Resahku berlalu 
Rindupun bertakhta 
Mengharap mimpi memutik kenyataan 

Tersentuh di jiwa 
Terkesan di hati 
Kemelut nan melanda di minda ku ini 
Ingin ku katakan 
Tapi tak berani 
Bimbang jika kau berubah hati 
Menjadi benci 

Satukan dua jiwa ini 
Di mahligai bernama cinta 
Biar harus aku korbankan 
Kaulah segalanya 
Kasih dapatkah kau mengerti 
Apa yang tersirat di hati 
Bukan gurauan 
Satu kebenaran 

Nyata impianku bukan khayalan 
Kesabaran kini ternyata bererti 
Kesetiaanku telah dihargai 
Kujanjikan kebahagiaan untuk selamanya 

(1) 
Satukan dua jiwa ini 
Di mahligai bernama cinta 
Biar harus aku korbankan 
Kaulah segalanya 
Kasih dapatkah kau mengerti 
Apa yang tersirat di hati 
Bukan gurauan 
Satu kebenaran 

Tabahkanlah hatimu oh kasih 
Mengharungi dugaan 
Ku tetap disisimu oh kasih 
Usah kau curiga 
Percayalah sayangku... 
(ulang 1 2x)

sekelip mata kau berubah


syahdunya ku rasa disaat ini
suasana sepi membisu
tersentuh hatiku
dibuai kenangan lalu
ingin ku luahkan hasrat dihati
sudikah mendengarnya
sebenarnya engkau masih kusayang
biarpun tak dapat bersama
kau masih kurindu
seperti waktu dahulu
aku mengharap agar engkau mengerti
curahan rasa ini
c/o
jika engkau sedang hidup bahgia
jangan kau lupakan diriku
yang terdampar kesepian
ku dilambung ombak rindu
yang hanyut dalam kelemasan
mengapakah aku masih menunggu
dan masih menagih kasihmu
dirimu dimana....
cuma aku yang terus
sabar menantimu tanpa jemu
dulu kau menumpang kasih
lalu ku beri harapan
sekelip mata kau berubah
oh...begitulah
lumrahnya percintaan

Wednesday, 18 January 2012

hakikat hid0p


jangan aniaya diri sendiri. kenangan silam tue memang pahit, sejauh mane pun kau lari, ia tidak akan pergi. bahkan kau akan makin bertambah dekat dan seksa jika cuba melarikan diri kerana bermaen dengan bayang-bayang sendiri dan dikejar bayang-bayangnye. seberusaha mane pun kite melupakan tidak semua akan terhapus, pasti ade terselit cebisan kenangan itu.

jadi, mengapa harus menganiaya diri sendiri. hanya jadikan kenangan itu sebagai pengalaman. Tuhan memberi ujian sebegitu agar kau lebih berhati-hati menjejaki pasangan yang layak dengan dirimu.
jodoh itu rahsia Allah. kalau DIA kata ya, datanglah seribu halangan pun, tetap akan bersama. kalau DIA kata tak, dekatlah walau seinci pun, tetap akan terpisah :)
orang yang ada Allah di dalam jiwanya tidak akan jatuh terlalu lama. ;)



Tuesday, 17 January 2012

sebelum terlambat..


Kisah ini tentang seorang gadis yang jatuh hati pada teman baiknya yang boleh berkongsi suka dan duka.

Kita gelarkan mereka sebagai Adam dan Farah. Bagaimanapun, Farah tidak pernah meluahkan perasaannya itu, bimbang persahabatan mereka yang sedia terjalin, akan tercalar dengan pengakuan itu.

Pada suatu hari, Adam mendatangi Farah dengan satu dilema. Adam meminati seorang gadis dan meminta pendapat Farah, sama ada dia harus menghantarnya satu kad ucapan. Hati Farah hancur berkecai tetapi dia sembunyikannya. Baginya, kebahagiaan kawan adalah kebahagiaannya jua.

“Adam rasa, dia suka Adam tak?” tanya Farah. “Adam tak pasti, tetapi… mungkin juga,” jawab Adam. “Adakah Adam pasti dia belum berpunya?” tanya Farah lagi sambil di dalam hatinya berdoa si gadis pujaan Adam sudah mempunyai teman istimewa. Adam menjawab: “Belum.”

“Kalau macam tu, teruskan. Itu cara terbaik untuk mengetahui sama ada dia juga sukakan Adam. Lagipun, siapalah yang mampu menolak lelaki seperti Adam,” ujar Farah cuba bergurau dan menyembunyikan perasaannya. Selepas itu, Farah cuba mengorek lebih lanjut daripada teman-temannya dan Adam, siapakah gadis bertuah itu tetapi hampa.

Beberapa hari kemudian, Adam datang lagi. “Perlukah saya membelinya sejambak bunga?” “Ya, Farah tidak pernah terjumpa mana-mana perempuan yang tidak sukakan bunga!’ “Bunga apa yang patut Adam berikan?” “Bergantung, kepada apa?” “Bergantung kepada apa jenis bunga yang dia sukakan dan berapa banyak wang yang Adam ada.” “Adam tak kisah tentang duit.”

“Kalau begitu, belikan dia bunga mawar merah, penjual bunga tentu tahu apa maksudnya.” “Adakah penjual bunga boleh mengirimkannya bersama kad ucapan?” “Ya.” “Kenapa Adam tidak memberikannya sendiri.” “Tak boleh.” “Kenapa pula?” “Adam takut dia tidak sukakan Adam.” Farah menjadi bertambah sedih.

Pada suatu hari, ketika sedang mengemas rumahnya, seseorang telah mengetuk pintu. Sebaik pintu dibuka, seorang lelaki penghantar berdiri bersama sejambak bunga mawar merah yang dikepilkan bersama sebuah kad ucapan. Kad itu berbunyi:

“Sudah lama Adam tertarik pada Farah (lelaki mana yang tidak tertarik pada Farah, bukan?) Namun, semakin kita menjadi akrab, Adam dapat melihat kecantikan dalaman Farah sebagaimana kecantikan luaran. Perasaan Adam menjadi lebih mendalam, melebihi seorang kawan tetapi Adam bimbang untuk berterus terang.

“Adam menghargai persahabatan kita lebih dari segala-galanya tetapi Adam mahu Farah tahu, apa yang Adam rasai di dalam. Sekiranya Farah tidak merasakan apa yang Adam rasai, Adam sesungguhnya mengerti. Adam harap, kita masih boleh terus menjadi teman karib dan Adam berjanji, tidak akan membangkitkan perkara ini lagi. Seolah-olah, ini semua tidak pernah berlaku dalam hidup kita, okey? Hubungi Adam. Adam mahu tahu, apa pendapat Farah.”

Sudah tentu Farah terus menghubungi Adam dan sejak itu mereka menjadi pasangan sahabat, kekasih dan suami isteri yang bahagia sehingga kini. Jadi saudara, hidup ini terlalu singkat untuk kita menerawang dan tertanya-tanya apa yang orang lain fikirkan tentang kita. Pejam mata, tetapkan pendirian dan `go for it’. 

Sunday, 15 January 2012

spend time with c0usin

hal0o..arynie ngat nk rehat2 at umah tpi ibu plak ajak gi umah m'l0ng..s0 ikot jew la c0z bukn slalu an..huhu..kte 0wg gi sne c0z sje b'kump0l ngan kzen2 yg laen yela kzen aq s0rg nie dh nk kwen bulan 2 nnt..kzen aq nie um0 dye dh 25 taw..gp0n nnty time aq kwen d0rg xnk plak tl0ng an..hehe..

nie la kzen aq t0..aq pggil dye KAK AYU..=D

lpas nie b'kurg lgi la bilangan kzen yg single mingle an..hehehe...dh cmpai jd0h jaln jew la an,nk tggu pew lagi..cmpai ble plak nk mmbujang an...k'ayu nie ank b0ngsu dlm adk bradik dye...dye dew 7 bradik n dye s0rg jew gurl...sti mak dye sdey an nk lpas an ank dare nye yg s0rg nie...

nie la knangan kte 0rg mse at rye at kg k'ayu..huhu..

pape p0n h0pe k'ayu akn tr0s bhgie ngan jejaka pilihan nye...cewahhh,,,!!! hahaha....jgn lpe at kami yg ngah single mingle nie k,lpas kwen nnty jgn lpe mnjenguk kami ..muahhhh...

bukan diriku...

bukan ke mudah jika setiap masalah boleh diselesaikan dengan ketawa?
bukan ke mudah jika kesedihan yang dihadapi boleh diubati dengan ketawa?
bukan ke mudah melalui hari semalam,hari ini dan hari akan datang dengan ketawa?

sebenarnye inilah aku..
dalam keadaan sedih ,perit,rindu,gembira,risau,susah aku hanya lalui dengan gelak ketawa..
sehingga tiada siapa yang sedar yang sebenarnya aku bermain dengan ledakkan perasaan sendiri..
pementasan lak0naan aku sentiasa menjadi sehingga dianggap se0rang yang periang..
tetapi apabila pulang ke rumah,aku kembali menjadi diriku yang sebenar...

diriku tidak seindah gelak tawaku pada hari-hari ku bersama keluarga & teman-teman..



Thursday, 12 January 2012

k a w a n . . .

Bukannya senang nak cari kawan yang baik .
Bukan senang juga nak menjadi kawan yang baik .
Kawan yang baik tidak pernah mengumpat di belakang kawan baiknya.
Kawan yang baik tidak pernah cemburu dengan kejayaan kawan baiknya.
Sebaliknya kawan yang baiklah yang paling banyak membantu kawan baiknya untuk mencapai kejayaan.
Kawan yang baik tak pernah mempengaruhi kawan baiknya untuk membuat perkara yang buruk dan sia-sia.Kawan yang baik adalah orang yang selalu menasihati kawan baik nya untuk berbuat kebaikan.
Kawan yang baik adalah orang pertama yang akan dicari bila tiba masa sedih atau gembira.
Kawan baik menjadi tempat kita meluahkan perasaan yang tak dapat diluahkan kepada kawan biasa.
Kawan yang baik tak pernah memaksa kawan baiknya untuk sentiasa berada disisinya.
Kawan yang baik tak pernah melarang kawan baiknya untuk berkawan dengan kawan yang baik .
Kawan yang baik tak pernah cemburu jika kawan baiknya mempunyai ramai kawan baik, kerana kawan yang baik tahu apa yang paling baik untuk kawan baiknya.
Kawan yang baik akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan kawan baiknya di dunia dan di akhirat di dalam doanya.
Kita adalah kawan yang baik jika kita faham bahawa kawan baik kita bukanlah seorang yang sempurna. Kita adalah kawan yang baik jika kita menjadi kawan yang baik kepada kawan baik kita.
Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak menghargai kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan sentiasa menghargai kawan baiknya.
Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak memberitahu perkara yang baik kepada kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan selalu menyampaikan perkara yang baik kepada kawan baiknya.
Dan kalau kita hendak mendapat kawan baik yang baik, kita mestilah terlebih dahulu menjadi seorang kawan yang baik kepada kawan baik kita.
Dan semoga kita menjadi kawan baik yang baik!
Kita kawan kan? huhuhu.....

Wednesday, 11 January 2012

h a r g a i . . !

pada suatu hari se0rang murid bertanya kepada gurunya..ketika itu gurunya sedang mengajar mengenai ''Kasih Sayang''

PELAJAR:cikgu macam mana nak pilih sese0rang yang
 terbaek sebagai 0rang yang paling sayang..?? 
macam mana jugak nak kasih sayang itu berkekalan..??

CIKGU: ohh..kamu ikut apa yang saya suruh nie..
kamu pergi ke padang,kamu berjalan di atas rumput sambil memandang rumput
di depan kamu..pilih yang PALING CANTIK tanpa men0leh ke belakang lagi walaup0n sekali..PETIK rumput yang paling catik dan bawa ia ke kelas..

apabila pelajar tersebut kembali kew kelas,
tiada sehelai p0n rumput di tangan nya..

CIKGU:kenapa tiada sehelai p0n rumput
yang dipilih..

PELAJAR:tadi semasa saya berjalan,saya carilah rumput yang paling cantik..memang banyak yang cantik TAPI cikgu kata petik yang paling cantik,maka saya p0n terus berjalan ke depan sambil 
mencari yang paling cantik TANPA men0leh ke belakang lagi..TAPI sampai di panghujung padang,,saya x jumpa p0n yang paling cantek..mungkin ada yang di belakang saya tadi rumput yang paling cantek..TAPI dah cikgu cakap x b0leh men0leh ke belakang semula,
jadi tiada la rumput yang b0ley saya petik..

CIKGU:ya..!! itulah jawapannya..maknanya apabila kita 
berjumpa sese0rang yang kita sayang JANGAN lah kita mencari yang lebih baek..kita patut hargai 0rang yang ada at depan mata kita sebaik-baiknya..DAN  ingatlah orang yang paling kita sayang itu adalah 0rang yang paling cantek & baek,walaup0n banyak lagi yang cantik & baik seperti rumput-rumput tadi..



Tuesday, 10 January 2012

kembang rambut...hehe

arynie kje x byk cgt la tpi ARY n YANYEE ckp aq kne lbey kuat t0x b'hdapn dgn c0stumer..kje  nye x la susah mne cume aq jew susah nk ingt bnde2 t0 smue..aq hrap aq boley la...huhh..Aty ckp rmb0t ley b'ubah klau dew rmai c0stumer..huhu..nk taw cmne b'ubah nye,,,tgk at bwah nie...


el0k-elok rmb0t secantik salena g0mezz..yg gune jari p0n b0ley...huhu

n ramb0t sekemas justin bieber..yg bgitu rapi n mnawan..


b0ley b'tukar mnjdi sesuatu yg bgitu amazing taw x..hahaha....nk taw jdi pew,gi tgk rmb0t at bwah nie..nie la knyataan nye taw..jgn pelik k..huhuhu.=D

ramb0t jdi kembang mcam si hafis nie n datin r0smah nie..ngee..jgn mara..haha..
t0 0wkey lgi klau jdi yg mcam at bwah nie...erggghhhhh....xnk la aq..huhu..

versi singa ''hey klau rmb0t aq kmbang p0n c0 susah kew'' hahaha...

 kje at sne sti la c0ol n steady k..jgn panic lorhh...kne kuat dri segi fizikal n mental t0x mngadap c0stumer yg kdang2 pngai cam siaalllll....!!!!! 0psss...s0 what..?? ske aty aq la nk ckp pew an...hahaha...





Monday, 9 January 2012

t i r e d

dh nk ms0k 2 mggu aq kje..kje t0 sr0nok sgt tpi mlam nie aq rse pnat gler..sumpah penat gler,nie p0n aq lwan mate c0z nk update bl0g nie..rse cam mlas nk kje esk tpi usie tngah mude an mne ley byk bg alasan an...


klau aq nie kucing..nie gye aq ble kepenatan..hee..


see..aq dh x larat cgt dh nie...mate berat sudah...


n0w aq prelu an rehat yg ck0p t0x kje mse pde esk hari...o.0
nnty aq update yg bru ye..xlarat la,bye k0rg smue..muahh..zzzZZZ

Sunday, 8 January 2012

r i n d u

salam...erm x taw la nk ckap cmne tpi mlam nie ttbe sy rindu at dye..huhu..dye kwan baek sy,nme dye hafis..best kwan ngan dye,mcam knangan dh t'cpta antra kte 0rg..kte 0rh kwan dri sk0la rndah lgi cmpai la sk0la mnengah...ble dye ms0k U,sy plak nk ms0k k0lej..rezeki kami x sme tpi di sbab an rse ikat kwan t0 t'lalu kuat kami pilih utk b'same di alam zma p'sk0lahan smule,mkne nyekami b2 pilih smb0ng blajar sbgai student f0rm6 di smk kkb..

pic nie dye yg amek mse kte 0rg dlm bas gi r0mbongan budk seni..huhu..

nie plak pic mse at sk0la..sje ske2..=D

pic nie mse apis tman an aq wat pr0jek seni at sk0la..baek an dye..(baek kew)..huhu..
nmpak x kte 0rg pkai bju unif0rm sme..kte 0rg sme dlm unit unif0rm at sk0la t0..
PENGAKAP KELANA..

nie mse gi rmb0ngan ary rye..

nie p0n sme..pic nie at dpan umah apis la..

nie plak last day kte 0rg jmpe at sk0la sbagi pelajar f0rm6 di smkkkb..huhu..


byk gler knangan & bnde yg kbetulan jdi antre aq ngan apis cmpai la arynie..c0ntoh nye mse abes sk0la f0rm5 dlu..kte 0rg b2 sme2 dpt PLKN taw then due2 dpat mse pggilan ke2..huhu..pas abezt plkn kte 0rg ms0k f0rm6 pde ary yg sme even kelas x sme..hehe..n abes study kte 0rg kje plak,ttbe dpt taw yg kte 0rg start kje pde ary yg sme tpi tmpat yg blainan gak..huhu..n n0w amek lesen p0n tmpat yg sme..rzeki kami byk yg same..hehe...terima kaceh ye cik apis sbab awk dh jdi kwan t'baek sy...SHAHMELYANAFIS 4 EVER N EVER..


Saturday, 7 January 2012

muka aq somb0ng kew..?? huhu..

halo0...erm tdi at tmpat kje aq sje tnyae yan yee b0ut muke aq..aq tnye dye 'muka sy nmpak s0mbong x..??' dye jwab mke aq biase jew..xdew pape p0n..TAPI si ary kate muke aq s0mbong..huhu...sbnarnye itulah knyataan nye an..aq mmg susah nk snyum at 0rg yg aq x knal..tpi cpe yg kna aq dye akn taw btape gler nye pngai aq..haha...nk tgk muke s0mbong x ,erm tgk at bwah nie...huhu..


nie la muke aq..erm s0mbong ye..huhu..

klau nmpak s0mbong p0n cket la..dh tkdir muke s0mbong nk wat cmner an..hahah

erm klau s0mbong p0n cket jew k0wt..hehehe..
nnty aq try la blajar ubah gaye  aq t0..

wlau pew p0n,aq dh tetap aq..aq x b'pura2 at dpan 0rg (statment nk slamat an dri sndri)huhuhiu..terima la dri qu ini seadanya..aikk..cam xdew knew mngene jew...hahahaha...s0 pndai2 k0rg la nk ckp muke aq cmne..aq trime jew pew 0rg ckap..


Friday, 6 January 2012

k a w a n . b a r u

arynie lastday kak ya as leader kami at tmpat kje t0,k'ya st0p c0z ik0t husband dye d0x at kmpung nye at ra0b,pahang..s0bb..s0bb..=( sedeyy ble k'ya tggal an kami,lgi2 aq bru nk knal ngan k'ya...k'ya nie baek gler n sp0rting abez ..bukn k'ya jew yg baek tpi Ary & Yan yee p0n baek gak..xtaw nk ckp cmner tpi d0rg nie x ubah mcam kwan2 aq at sk0la dlu...suke sgt mmb0ngak n wat aq gelak..kje ngan d0rg x stress p0n..

nie la Kak Ya yg aq slalu cter t0..baek cgt...<3

nie plak Ary a.k.a bkal supervis0r at situ..huhu...
xlpe gak gelaran as bpak tiri aq,YanYee yg bg gelaran itu...hehe..

see..! dye ngah tekun wat kje atas arahan dri k'ya..

nie jew la knagn yg aq dew b'same k'ya..i'll miss u sys..

nie plak Yan Yee..manje cgt..d0rg ckp kte 0rg dh mcam kmbar..huhu..ary suke mnyakat dye..ary ckp yan yee  nie lurus bnd0l cket...ch0i...!! x baek la..hehe..


h0pe yana akn tr0s kje at situ n mnyamb0ng an knangan kte b'same..yna ske kwan ngan k0rg..kiss cket..muaaahhh...<3

Thursday, 5 January 2012

e x p e r i e n ce

slame aq ed0p nie fes time aq kje taw x...dlu pas spm aq x kje p0n,3 bulan tggu result aq d0k umah jew... sumpah b0san tpi ibu x kasi kje s0 aq dgr jew la ckap dye..pas dpat result plak aq kne ms0k PLKN...ermmm lgi r xdpt kje an..kuar plak tr0s stdy f0rm 6...n0w dh abez f0rm6 bru aq kje...






n0w aq kje at btg kali as Maxis Custemer Service....n0w ngah training at cne smggu...klau dpt aq kne gi training at KL SENTRAL plak...past0 bru tr0s an at btg kali..klau dew rezki nnty,aq nk kje cmpai aq dpt twaran ms0k U..insyaAllah...amin..nie experience p'tame aq kje,dh la aq nie pmalu n tak confident lgs0ng klau b'depan ngan 0rg tpi utk kali nie aq b'usaha mnangani msalh malu aq itu....

tenkyu gak t0 k'Ya,abg Ary & Yan Yee yg byk mmbantu aq at tmpat kje t0...k0rg b'3 mmg sp0rting abez la...yna ske kwan ngan k0rg..huhu...h0pe yna akn tr0s b'kerja at situ.thanks al0t guys =D

Wednesday, 4 January 2012

s e r i k . a q u


Bersama hari-hari semalam yang penuh luka, kulalui hidup ini walaupun penuh derita dan sengsara. Ya, hari semalam telah mengenalkanku akan erti sebuah derita percintaan. Percintaan yang pada mulanya mengajar aku erti kebahagiaan mencintai dan dicintai, akhirnya memaksa aku menelan pahit getirnya perpisahan yang tak terduga.
Bukan kupinta pertemuan jika akhirnya perpisahan yang mendatang. Bukan kurayu untuk diriku dicintai jika akhirnya aku ditinggalkan. Benarkah kata janji itu hanya manis di mulut tetapi menjadi racun berbisa jika ia tidak dikotakan. Ataukah aku yang terlalu berharap untuk memiliki hatimu sedangkan engkau hanya ingin memainkan perasaanku? Butakah cintaku atau bersalahkah diriku yang terlalu mengharapkanmu untuk mengisi bunga-bunga cinta disegenap ruang hatiku.
Kutahu cinta bukannya paksaan dan paksaan dalam bercinta hanya membuat hati merana tapi cinta kita bukannya paksaan. Kita saling cinta mencintai namun hatiku merana jua.Benarlah kata-kata orang tua, cinta yang tidak disirami dengan bunga-bunga keikhlasan dan kejujuran akan menemui kegagalan. Apakah aku saja yang penuh ikhlas dan jujur mencintai dirimu sedangkan kau dengan sewenang-wenangnya  membunuh segala keikhlasan dan kejujuran dalam bercinta. Jika sesungguhnya dihatimu benar ada cinta untukku tetapi mengapa hatiku dilukai? Sedarkah kau bahawa luka yang engkau tinggalkan terlalu dalam dan amat sukar untuk aku membalutnya kembali. Aku tak tahu adakah aku mampu untuk menyembuhkan luka yang amat dalam itu.
Jika dihatimu hanya ada dendam untuk menyakiti hati perempuan seperti aku, padamkanlah ia kerana kelak ia akan membakar dirimu jua. Siramilah api dendammu dengan kesejukan cinta seorang wanita. Mungkin kau pernah mengalami betapa deritanya sebuah cinta yang tak kesampaian. Tetapi mengapa kau melakukannya pada sebuah hati suci yang amat mencintaimu? Sedarlah engkau sebelum engkau dilukai buat kali kedua kerana kepedihan dari kelukaan amat seksa sekali untuk engkau menanggungnya. Cukuplah sekali hati dilukai kerana luka untuk kedua kali hanya membuat diri serik untuk bercinta.
Cinta dicipta dan dianugerahkan kepada setiap hati insan bukan untuk dimungkiri kemudian ditinggalkan begitu saja. Cinta perlu dibelai dan dibaja dengan kemesraan dan kasih sayang. Tetapi jika hati telah tertutup untuk bercinta lagi, jangan sakiti dan lukai hati orang yang mencintaimu. Kelukaan yang engkau tinggalkan buatku, sesungguhnya telah mendewasakanku.
Terima kasih atas kelukaan itu, akan kurawat ia walaupun amat sukar untuk aku melakukannya. Doaku semoga akan terbuka hatimu untuk mencintai seseorang dengan keikhlasan dan kejujuran yang hakiki. Walaupun kelak gadis itu bukannya aku.

my baby

arynie sk0la dh start..n arynie gak fesday bby ke sk0la rendah...bby t0 adk b0ngsu aq..nme dye MOHD FARID..tpi aq ske pggil dye bby n cmpai skrg fmly aq mmg pggil dye bby...pgi2 dh bng0n n smangat gler dye nk kew sk0la...dye nie dh la blagak cket taw x..dlu dye sk0la tdika..dye dpt ms0k klas p'tame iaitu 1 Active..

my cute bby..<3

confident jew bby gi sk0la..

sk0la x ciap an kerusi kew..hey...nk kne saman nie..haha...

ermm blajar rjin2 ye adk qu syg...klau b0ley bia lbey dri pew yg angah capai skrg...i know u r brilliant n genius..

Sunday, 1 January 2012

h 0 l i d a y

bng0n pgi t0 ibu x yah kj0t p0n coz dh excited gler nk b'ciap (cam budk2 la nana nie)...huhu..yg gi h0liday t0 family sblah ibu..nenek & at0k,fmly aq,fmly acu,fmly aunty n fmly m'lang..kn0n2nye cuti2 malaysia la..huhu..lgi p0n aq an bru abez stpm s0 x sbar la nk gi rehat an 0tak yg dh b'sarang nie..

0TW nk gi sne t0 kte 0wg st0p bekfes dlu..mngisi perut ku yg t'cgt la lapar..hehe..sambil t0 aq p0n snap2 la..sje gedik2 gitu,bukan ngan cpe p0n an ngan fmly jew...ngeee..at bwah nie la pic gdik kami =D

anak dare pngitan..hee..



 
nie pic kte 0wg at pekan PD..cucu2 with nnek t'cnta =D

erm fmly aq,acu n aunty b't0lak dri KKB ke PD tpi fmly m'lang b't0lak dri umah nye iaitu dri AMPANG..nnty kte 0wg tr0s jmpe at pekan PD..cmpai at situ mcam la kerenah budk2 nie..hey...nk plamp0ng la..crmin mate mnyelam la..mcam2 nk d0rg beli an tpi brenang bukn pndai p0n..huhu..aq nie tgk jew la pngai d0rg t0,x an la aq p0n nk mntak plamp0ng an,saket 0tak ape..hahaha...

tpi  amek pic at plamp0ng pon owkey what...haha..

kte 0wg jlan2 at sne smentare nk tggu chek in h0tel..tmpat yg pling x sbar aq nk gi TELUK KEMANG..even dh pnah gi byk kali p0n aq ttap nk gi lgi c0z at cne byk gler kdai bju n cnderamata..i like..!! huhu...jlan2 at cne n lunch tr0s..abes jew mkan budk2 dh bsing nk nk ms0k h0tel c0z nk mndi k0lam...klau budak2 t0 budak2 gak la an..hey..

nie kzen qu yg c0mey..Safiya Amanda..

nie plak her0 aq..huhu..Tengku Fazri Idris..




aikk....cmne aq p0n dew skali dlam k0lam t0 ek...hehe...bukn slalu an..
j0in jew la kzen2 yg laen t0...

dh mndi2 t0 kte 0wg ciap2 nk gi mkan mlam plak n jlan2 lgi..sr0nok nye la b'cuti2 sakan nie an...x yah nk pker bnde2 yg serabut an 0tak...n0 sk0la..!! n0 b0yfriend..!!! hahaha....0wkey2 mau t0uch-up2 sudah...tggu meyy...

wahh...ayu nye aq..huhu..





  
nie la time mlam kami di sne...i like time mkan nie,mcam2 aq mkan..hehe...
ala bukn slalu an dpat b'kump0l rmai2 n mkan org laen yg hidang an..slalu nye aq la yg nk ke dpur nye..



 dh abes mkan kte 0wg p0n jlan2 jap n balek la h0tel..cmpai at h0tel aq n kzen2 gi jlan at pntai..w0oww kuat nye angin,best gler...past0 kte 0wg karoke la,maen sno0ker la..tgk  menare n mcam2 la lgi...p'cik2 n m'cik2 aq plak sp0rting abez....huhu...




\



nie la aktiviti mlam kte 0wg..byk lgi tpi mlas nk cter pnjg2..hehe..


bng0n pgi2 t0 kzen aq ajak gi pantai,s0 layan an jew la..klau ik0t an mlas gak tpi bukn slalui dpat spend time ngan dye an...budk2 laen ngah td0 s0 aman la cket..amek pic at tepi pntai feeling2 kn0n cter OMBAK RINDU...hehehe...




gedikk.....huhuhuhu....

ermm cmpai at cni jew la...mlas nk cter lgi...pnjg lgi taw x..yg pnting h0liday nie mmg happening gler n best...h0pe next time dew lgi trip gi h0liday..tpi sti lmbat  lgi ye sk0la sh start an..huhu...