Wednesday, 11 January 2012

h a r g a i . . !

pada suatu hari se0rang murid bertanya kepada gurunya..ketika itu gurunya sedang mengajar mengenai ''Kasih Sayang''

PELAJAR:cikgu macam mana nak pilih sese0rang yang
 terbaek sebagai 0rang yang paling sayang..?? 
macam mana jugak nak kasih sayang itu berkekalan..??

CIKGU: ohh..kamu ikut apa yang saya suruh nie..
kamu pergi ke padang,kamu berjalan di atas rumput sambil memandang rumput
di depan kamu..pilih yang PALING CANTIK tanpa men0leh ke belakang lagi walaup0n sekali..PETIK rumput yang paling catik dan bawa ia ke kelas..

apabila pelajar tersebut kembali kew kelas,
tiada sehelai p0n rumput di tangan nya..

CIKGU:kenapa tiada sehelai p0n rumput
yang dipilih..

PELAJAR:tadi semasa saya berjalan,saya carilah rumput yang paling cantik..memang banyak yang cantik TAPI cikgu kata petik yang paling cantik,maka saya p0n terus berjalan ke depan sambil 
mencari yang paling cantik TANPA men0leh ke belakang lagi..TAPI sampai di panghujung padang,,saya x jumpa p0n yang paling cantek..mungkin ada yang di belakang saya tadi rumput yang paling cantek..TAPI dah cikgu cakap x b0leh men0leh ke belakang semula,
jadi tiada la rumput yang b0ley saya petik..

CIKGU:ya..!! itulah jawapannya..maknanya apabila kita 
berjumpa sese0rang yang kita sayang JANGAN lah kita mencari yang lebih baek..kita patut hargai 0rang yang ada at depan mata kita sebaik-baiknya..DAN  ingatlah orang yang paling kita sayang itu adalah 0rang yang paling cantek & baek,walaup0n banyak lagi yang cantik & baik seperti rumput-rumput tadi..



No comments:

Post a Comment