Tuesday, 9 September 2014

20 fakta tentang saya..



1- Gemar ketawa..=D
2- Even aq nmpak bgitu 'ayu' tpi aq sgt ganas..hahaa..
3- Baru jew pndai pkai selendang,sbelum nie smue tdung bawal jew..
4- Ada bff  "crazy m0nkey" yg sgt memahami..
5- Paling gemar mkan western..!
6- Byk barang brwarna MERAH sbb ia mnunjuk an KEBERANIAN..
7- x boley pakai barang silver sbb ALERGIC..nnt gatal2 then kudis..
8- Pantang jumpe camera,pasti akn trsenyum..=)
9- x suke klau tngan kosong,mesti kne pkai jam..
10- RIBENA air yg slalu dcari..yummy..!
11- klau tdo msti dew bntal bsuk n en.teddy..zzZz..
12- smbung blajar sbb ibu pksa,Alhamdulillah da nk msuk sem5..
13- byk kali try diet tpi slalu gagal..hmmm..
14- even umo da byk but nnek still call me adik..!
15- pnah skali jew putus cinta..pedihhh wooo..
16- ada byk koleksi novel cinta.<3
17- mnjadi habit sblom naek katil msti basuh kaki..
18- gsok baju gi kje/class utk smggu tros..huhuu..senang an..
19- Ganas tu luaran jew,tpi aq pakar memasak ok..hahaaa..
20- x sabar nk masuk poli balik tapi...akan sedih tggal an dunia praktikal..=(






















Tuesday, 19 August 2014

Hijrah Cinta

Pada hari bulan tahun
detik minit diriku bernafas
ada gelombang mengarah
Memaksaku menghentikan semua
Kuhentikan kegilaan Hidup
Dengan jiwa ini terisi
Aku mencintai engkau
Begitu besar tak terbandingi
Namun bila saatnya
Aku harus pergi juga
Tinggalkan engkau
Tinggalkan semua
Hijrah cintaku menguatkan alasanku
Untuk menjadi manusia lebih baik
Namun saat sinarnya datang menjemputku
Mana mungkin aku berlari
Aku harus meninggalkan semua cinta ini..

Wednesday, 30 July 2014

Matahari


Matahari tak cukup indah
Pada pagi yang suram ini
Malam ku resah kerana
Malam mungkin kelam

Bumi indah cinta punah
Bintang bintang tumpang berduka
Meratapi nasib
Kenapa hari ini

Matahari bangunlah
Indahkan hari ini
Engkau perlu hidupkan semula mimpi kami

Lupakan kisah
Kisah yang terjadi
Mengharap sinar
Sinaran darimu

Sunday, 13 July 2014

4 word I never want to hear





  • I don't love you
  • You're dignosed with cancer
  • I found someone else
  • It was never real
  • We need to talk
  • You're going to die
  • Your ____ is dead
  • You can't have kids
  • I dont remember you
  • Lets just be friends
  • We cant be together
  • I never loved you

Tuesday, 11 March 2014

Biarlah Rahsia


/\ /\
 .||     ||.
SEKUAT mana kita setia...
SEHEBAT mana kita merancang...
SELAMA mana kita menunggu...
SEKERAS mana kita bersabar...
SEJUJUR mana kita menerima kekasih kita...
SELAMA mana kita bertahan bersamanya...

Jika ALLAH SUBHANAHU WA TA'ALA tidak menulis jodoh kita bersama orang yang kita sukai, Kita tetap tidak akan Bersama dengannya walau engkau bersusah payah mendapatkannya. Maka cintailah orang sewajarnya .... kerana orang yang kita cintai belum pasti jodoh kita nanti, kadang yang engkau nilai baik untuk mu belum tentu baik untuk ALLAH. 

Saat hati berkata " INGIN ", namun ALLAH berkata " TUNGGU ".
Saat AIR MATA harus menitis, namun ALLAH berkata " TERSENYUMLAH ".

Saat segalanya terasa " MEMBOSANKAN ", namun ALLAH berkata " TERUSLAH MELANGKAH ".


~Kita merancang Allah juga merancang tetapi perancangan Allah lebih baik.~




Jika ALLAH Tidak Menulis Jodoh Kita Bersama.. Kita Tetap Tidak Akan Bersama.. Tiada Yang Kebetulan Melainkan Semuanya Telah Dirancang.. Dan Sebaik Baik Yang Merancang Itu Adalah ALLAH s.w.t., Maha Perancang Segalanya.

Hebat aturanNya..=')


Jodoh itu kan Rahsia Allah.. Sweet kan? Allah itu maha SWEET. Dia nak bagi kejutan dekat kita. =D dan kita pula akan sentiasa ternanti-nanti , siapakah jodoh kita. Tapi, sebelum tiba masanya, selagi itulah Dia akan rahsiakan daripada kita. Allah buat macam tu bukan sia-sia, tidak ada sia-sia dalam perancanganNya. Dia nak kita persiapkan diri secukupnya sebelum jodoh itu sampai. Selagi ada masa yang disediakan Allah untuk kita ini, mari kita tambahkan ilmu di dada secukupnya untuk menjadi hambaNya yang bertaqwa. 


Kalau kita sukakan seseorang,
jangan beritahu si dia.
Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya.
Tapi luahkan pada Allah,
beritahulah Allah.
Allah Maha mengetahui siapa jodoh kita ..



Ketika kau mendambakan sebuah cinta sejati yang tak kunjung datang,
Allah SWT mempunyai Cinta dan Kasih yang lebih besar dari segalanya & Dia telah menciptakan sseorang yang akan menjadi pasangan hidupmu kelak.
Ketika kau merasa bahawa kau mencintai seseorang,
namun kau tahu cintamu tak terbalas
Allah SWT tahu apa yang ada di depanmu & Dia sedang mempersiapkan segala yang terbaik untukmu


Cukup cintai dalam diam
bukan kerana membenci hadirnya
tetapi menjaga kesuciannya
bukan kerana menghindari dunia
tetapi meraih syurga-NYA
bukan kerana lemah untuk menghadapinya
tetapi menguatkan jiwa dari godaan syaitan yang begitu halus & menyelusup



Jangan memberi harapan pada yang belum pasti,
kelak ada insan yang bakal dilukai,
Jangan menaruh harapan pada yang belum tentu dimiliki,
nanti hati yang kecewa sendiri.
Sebaliknya,
gantunglah segenap pengharapanmu kepada Yang Maha Memberi,
nescaya dirimu tak sesekali dizalimi,
kerana Dia mendengar pengharapanmu setiap kali & Dia menunaikannya dgn cara-Nya yang tersendiri


Cukup cintai dalam diam dari kejauhan dengan kesederhaan & keikhlasan
Kerana tiada yang tahu rencana Tuhan
mungkin saja rasa ini ujian yang akan melapuk atau membeku dengan perlahan

Kerana hati ini begitu mudah untuk dibolak-balikkan
serahkan rasa itu pada Yang Memberi dan Memilikinya
biarkan DIA yang mengatur semuanya hingga keindahan itu datang pada waktunya


If you really love her, you won't touch her.
Not even the slightest bit.
You'll protect her dignity and sacredness as a muslimah.
Just hold her in your heart for a few more years ..
then you can do it the halal way

Ya Allah temukanlah kami kepada cinta yang membawa kami kepada cintaMu...
Ya Allah jadikanlah kerinduan kepadaMu lebih kami rindui dari yang selainnya..
Ya Allah peliharalah kami dalam kerahmatanMu dan KeampunanMu yang tidak pernah bertepi..Allahumma Ameen ya Rabb..


"Orang itu sedang menunggu kamu di hujung-hujung MUNAJAT dan DOA kamu.." =)

Jodoh itu rahsia Allah, Sunnatullah. Cepat atau lambat, ia akan sampai juga kepada kita apabila tiba masanya. Usah terburu-buru. Sunnatullah tidak boleh digesa, tidak boleh dilengahkan bila sampai masanya. =)



Wednesday, 5 February 2014

Usia ku bertambah~~

Pada usia ku yang bertambah,
Disaat sahabat lain diraikan oleh seorang lelaki ajnabi,
Aki masih bersendiri meraikan hari jadi…
Disaat sahabat lain ditemani kekasih hati,
Aku hanya ditemani rakan rakan..
Disaat teman sebilik mendapat kejutan dari teman lelaki,
Aku menjalani hari jadi tanpa sebarang surprise dan kejutan.
Tanpa mawar merah, tanpa kata – kata “i love you” , tanpa coklat, tanpa patung beruang.
Pada usia aku yang bertambah,
Saat teman – teman risau mencari.
Aku tetap tenang menanti.
Saat teman – teman bimbang mengharungi perhubungan,
Aku masih sabar mengharungi kehidupan bersendiri.
Pada usia aku yang bertambah.
Aku semakin kuat dalam pengharapan.
Aku semakin teguh dalam penantian.
Berkongsi keluh kesah ku bukan pada lelaki tapi pada ibu & Ilahi…
Bercerita tentang pengharapan bukan pada kekasih tapi pada Rabbi…
Pada usia aku yang bertambah.
Aku semakin yakin.
Bahawa penantian adalah ujian, dan perjalanan adalah pengalaman.
Bersungguh dan semakin teguh dalam istikarah cintaku.
Menanti DIA mngutuskan seseorang.
Mengharap DIA menunjukkan jalan.
Aku hanya mampu tersenyum melihat langit...

Tuesday, 4 February 2014

Biarkan dunia berputar,Seiring waktu berjalan..

Salam...
tinggal 4 hari jew lgi cuti yg berbaki..so mase yg ade nie aq try gune sebaik mungkin utk update blog..
xla rjin tpi bile share at cni rase sronok bc0z x rmai org ley bace..and aq pon ley tulis pew yg aq rse ikot suke aty aq..huhu..

Ketika kita temui orang yang tepat untuk kita cintai,
Ketika kita berada di tempat & masa yang tepat,
Itulah kesempatan..

Ketika kita bertemu dengan seseorang yang membuat hati kita tertarik,
Itu bukan lah pilihan..tpi itu kesempatan..

Ketika kita memutuskan untuk mencintai orang tersebut,
Bah kan dengan segala kekurangan,
Itu baru lah dipanggil pilihan..

Ketika kita memilih untuk bersama seseorang walau apapun terjadi,
Itulah pilihan,pilihan harus kita lakukan..

Ketika kita menyedari bahawa masih ramai orang lain,
Yang lebih menarik,yang lebih kaya dari pasangan mu,
Itulah pilihan namanya..

Kita di dunia bukan untuk mencari seseorang yang sempurna untuk dicintai..
TETAPI untuk belajar mencintai seseorang yang tidak sempurna dengan cara yang sempurna..

Sunday, 2 February 2014

think positive..

Ketika yang lain sibuk bersms dan bercakap di telifon berjam-jam, dan kita hanya mampu berdiam tiada teman, apa yang menjadi permasalahannya dengan demikian?
Bukankah duit dan kredit yang kita ada boleh disimpan dan digunakan untuk lain keperluan. 
Ketika yang lain sibuk mengadu kepada kekasih mereka segala permasalahan yang mereka punya, dan kita pula rasakan kita tidak memiliki sesiapa untuk berkongsi rasa
Bukankah Allah ada?
Dia yang memberikan rasa bahagia dan menarik segala ujian duka buat kita. 
Bukan teman yang mereka puja-puja itu yang bisa menenangkan kegelisahan yang ada.
Ketika mereka berbangga menceritakan tentang teman yang mereka punya, tentang kekacakan atau kejelitaan pujaan hati mereka, dan kita hanya mampu mendengar dan tidak terkata apa. 
Kita mula memasang angan-angan untuk memiliki teman seperti yang mereka punya.   

Kebanggaan apa yang nak kita cari sebenarnya?

Seorang suami/isteri atau pun seorang kekasih yang hanya mahu dipamer kepada semua?
Ketika mereka berhias dan keluar bersama-sama dengan si dia dan kita hanya mampu duduk dibilik membaca buku sahaja, kita rasakan hampanya tanpa kehadiran insan yang boleh sentiasa bersama. 
Kau sebenarnya lupa tentang kisah si epal yang tinggi di atas puncak pohonnya.  Yang bersendiri dan tiada siapa yang mampu merapati kecuali bagi insan yang terpilih untuk memiliki.
 Sehebat mana cinta, tetapi tanpa jodoh ketentuanNya, tiada daya jua untuk bersama.
Dan walau kau tak punya sesiapa, tatkala sampai masa yang ditentukanNya, dia yang kau tunggu dalam doa akan tiba. 
Bukan sebagai kekasih sementara, tetapi kekasih abadi yang akan memimpinmu ke syurga.

Friday, 31 January 2014

Takdir itu pasti


salam..
da lama x update blog an rase nye..sem kali nie lgi busy dri sem yg lpas2..
mklum la da senior an,byk event n byk bnde kne hndle sndri..
mmandang kan skrg ngah cuti raya cine + cuti mid sem so dpt la luangkan mse cket..


Jika sesuatu ditakdir menjadi milik kita,  berbekal usaha yang sedikit, sudah mampu ia diraih dengan mudah.Namun, jika sesuatu itu bukanlah ditakdirkan menjadi milik kita, perancangan paling mega yang kita cetuskan pun tidak mampu menandingi takdir Ilahi, sudah pasti kita tidak akan bisa memilikinya.

Jangan di tangisi apa yang bukan menjadi milik kita.  Allah tidak mengizinkannya kerana Allah tahu kita berhak memiliki yang lain. Allah sedang menilai kesabaran kita dan jika kita bersabar tentunya ada anugerah dariNya buat kita.

Terkadang cinta yang menginap di hati manusia pun suatu ujian.  Dihadirkan perasaan itu dan dijauhkan dari mendapatkannya. Makanya, kita teruji dan mendepani hari-hari suram.. Percayalah bahawa jika sesuatu yang ditakdirkan betul-betul untuk kita, sesukar apa pun, dia akan kembali kepada kita.  Begitu jua lah sebaliknya.

"Sapulah air mata yang terbit dari rasa kecewa.  Kau terluka dan merana, tentunya Dia mengetahuinya.  Alangkah indahnya jika perasaan itu diganti dengan tawakal dan reda. Berdoalah pada Allah yang memiliki segalanya.  Semoga Allah ubati kekecewaan yang dirasa dengan bahagia yang akan hadir di kemudiannya."

seorang teman bernama Hafis sentiasa berpesan kepada ku..
"Allah swt itu akan selalu merancang yang terbaik untuk kita"






Wednesday, 15 January 2014

Papinka~Masih Mencintainya

Jika teringat tentang dirimu
Berlinang air mataku
Ku rindu saat-saat bersamamu
Kasih sayangmu padaku

Kini kau bukan milikku
Dan berakhir sudah cintaku
Biarkan saja hatiku bicara
Ku masih sayang padamu
Aku selalu mendoakanmu
Agar kau bahagia
Bersama dirinya selamanya

Mengapa mudahnya hatimu mendua
Ku lapangkan dada walau aku terluka
Semoga bahagia bersama dirinya
Karena kau telah memilih dia

Betapa sakitnya apa yang ku rasa
Tuhan kuatkanlah hatiku yang terluka
Semoga ku bisa tuk melupakannya
Karena ku masih mencintainya