Thursday, 22 December 2011

hang0ut with my bestfriend

sementare aq  cuti pnjang nie,aq dpt luang mse dgn kwan2 tuk mnikmati rse kbebasan dri dunia sk0l yg dlu..huhu...pd 21 dec 2011 bru2 nie,aq gi hang0ut ngan kwan aq BANY..kte 0wg mmg dh rncang nk gi tgk wayang cter 0MBAK RINDU at mid..s0 ble dew mse free nie la kte 0wg jlan2 lpas an tensi0n..hehe..tpi x taw la pew nseb kte 0wg pgi2 lgi dh dew musibah yg mnimpa tpi bukn bnde bur0k pon just rse mcam (mak aii,bngan bt0l la) hahaha...taw x tren cmpai pk0l 8.10 yg kte 0wg plak cmpai tepat pk0l 8.10..mmg la x smpat,nk bli tiket lgi..aduy....akhirnya kte 0wg tggu la tren ster0snya pk0l 9.07...mse yg dew t0 kte b'gmbar la..haha..
nie la pic kte 0wg smentare tggu tren..huhu..

naek jew tren kte 0wg pon rleks jew la an,cmpai rawang kne tukar tren plak,mse dlam tren 0tw nk mid t0 dew plak 3 MAT BANGGLA ms0k at koc ladies..huhh..jgn ckap r bau dye mnusuk hidung si0t..semua gurl at dlm t0 tut0p hdung n smue muke cuak..hahaha...bangang btol 3 mat banggla t0..ms0k wat muke x b'clah jew...at dalm tren t0 gak kte 0wg tgk mcam2 gelagat org,dew yg pkai ketat2 but still ngan shawl nye..huhu..
dew yg dpt dduk tpi wat2 tdo coz xnk bg m'cik yg dh tue t0 dudok...manusia2..!!

erm mse dh cmpai t0,0tw jln nk ms0k mid an dew plak 2 0wg cina lelaki suroh tulis name at borg katenye sje2..aq n bany pon tulis la..past0 dye suroh kte owg byar...byar..??? byar pew la plak nie..aq dh confuse dh...bukan cket plak t0 rm60 or rm30...gler kew cina t0...aq n bany x jlan2 lgi dh nk kuar duet t0k bnde bodoh to...aq ckp at dye mhal nye,I xnk la I nk jlan2 dlu..dye merayu2 byar n wat kte cam kte jew b'salah... past0 dye turun an hrge rm20 plak..aq tetap xnak,MEMBAZIR la...!!! pst0 dye kate rm10 plak...hmmm mlas nk ckp byk aq byar jew la then dpt keychain bd0h yg spatut nye klau bli rm2.50 jew p0n...tpi cian at bany dye kn tipu rm30....SETAN PUNYER CINA...hahaha...

erm cmpi jew at mid kte 0wg tr0s gi bli tiket wyg,wyg plak start 1.35 pm aduyaii....lmbat lgi dowh,mse t0 bwu pkol 11.30 am...ermm its owkey la kte 0wg gi jlan2 dlu n perut plak rse lpar an kte 0wg gi cri kfc...disebab an duit si bany dh tggal  cket s0 bany ckap kte mkan  bnde murh jew la yana..huhu...pape jew la bany,aq ik0t jew...cian at c0...hehe...

 

mkan burger jew...alas perut sb0lom jlan2 lgi...huhu..

lpas mkan t0..kte 0wg jlan2 cuci mate plak...kate si bany dye nk crik b0y yg pkai tie,c0z sti byk duet an ley r hulur2 duet nk balek..yela duet dh kne paw an...haha...tpi t0 gurau2 jew la an...dh jlan2 t0 kte org tr0s jew tggu at panggung,tggu mse nk ms0k kte 0rg b'gmbar lgi..hehe..

tgk la pic nie xbpe nk elok coz si bany x ikhlas amek an...huhu..

 
pic dye cntek jew an..well cpe plak yg amek an..hehe..


sblom msok wyg t0 kte owg an dok at luar smbel gelak2 n tgk gelagat mnusia n dew je bnde yg kte 0wg bual an...then bile dh tbe mse nye nk ms0k wyg an si bany nie punyer la xcited cmpai an dye x nmpak tgge yg dew at dpan mate t0...huhu...akhirnya...gedebukkk...!! bany t'sungkur..huhu...tpi nseb aq dew n c0ver baek punyer...hey..mcam2 la..dh abez tgk wyng kte 0wg pon gi lunch..then gi kdai buku MPH kejap c0z amer a.k.a budk bcuk t0 dew krim nk beli novel I'M NUMBER FOUR..huhu..tlong jew la an bukn slalu..

dh pkol5 lbey t0 kte 0wg pon balek le umah..t'kejar2 nk msok tren coz org pdat gler...tpi alhamdulillah cmpai ngan slamat gak...huhuhu...timekaceh t0 my hunny barney..c0z dh wat tros t'senyum nnty mse kte gi hang0ut with amer k..bye sayang kamo0...

Thursday, 15 December 2011

selamat tinggal zaman persekolahan

arynie ary tlast aq at sk0la...abez sudah exam STPM 2011..huhu...mse t-0x rehat an 0tak plak..sudh 13 tah0n aq ulang alik dri umah ke sk0lah..bky gak knangan yg tlaj t'cpta antara AQ & DIA n AQ & TEMAN2...knangan yg pasti x an mmpu qu ulangi lgi...i'll miss u all guys...muahhh...mse nk exam aq amek kputusan t0x mnetap di h0stel supaya aq lbey f0cus..dgn bntuan kwan2 aq mmpu jwb exam dgn baek..hehe..



nie lastday aq at h0stel,tenkyu t0 ayang,aju,miza n zira
k0rg jgn lpe at aq k..cyg k0rg..<3




x lpe gak at k0rg..huhu..tenkyu t0 yam,tiqah,wana,
agus n wany..cyg cket...muahhh..

dis is my lufly fwen..


dis is my bel0ved fwen..

spanjang p'sek0lahan aq dh t'biase ed0p dgn dua mmat nie,cmne la ble dh abez sk0la nie an...jarang la aq jmpe k0rg b'2..pape p0n k0rg t0 eweyz dew at aty n 0tak aq nie...hehe..syg k0rg cgt
~SHAHMELYANAFIS~
4ever <3

nie la kwan2 PPU yg bkal mnerus an p'juangan masing2 ngan life sndri..kne mara sama2,gurau sama2,mmb0ngak sama2..huhu...smue nye kte wat b'sama an..time wat pr0jek seni t0 lgi mmbuat an kte lgi akrab an..sungguh x dpat qu byang an andai 1 mse nnty kte dh mngenali antara 1 same laen...harapnye x la..

smile..=D

PPUA MEGA peace y0..!!

pew yg penting..??  keje same...!!
huhu...


gelak ketawa di k0ngsi b'same,tangis sedih p0n di k0ngsi b'same..sm0ga 1 ary nnty kte dpt b'kump0l lgi mcam zman sk0la dlu.muaaaahhhhhhh....!!!!








Wednesday, 7 December 2011

Inilah Kehidupan





Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dgn orang yg salah sebelum menemui insan yg betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yg betul, kita akan tahu bagaimana utk bersyukur dgn pemberian dan hikmah disebalik pemberian tersebut. 


Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yg lain akan terbuka tapi selalunya kita akan memandang pintu yg telah tertutup itu terlalu lama hinggakan kita tidak nampak pintu lain yg telah pun terbuka untuk kita.




 Memang benar yang kita tidak akan tahu apa yg kita punyai sehinggalah kita kehilangannya dan juga benar bahawa kita tidak akan tahu apa yg kita rindukan sehinggalah "Ianya" hadir.

Ia cuma mengambil masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam utuk menyukai seseorang, satu hari untuk menyintai seseorang tetapi ia mengambil masa sepanjang hidup untuk melupakan seseorang.

Carilah seseorang yang bisa membuatkan kamu tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yg suram. Akan tiba satu ketika didalam kehidupan apabila kamu teramat rindukan seseorang sehingga kamu ingin menggapainya dari mimpi dan memeluknya dengan sebenar. 


Monday, 28 November 2011

erti sahabat sejati


erti sahabat sejati adalah sesorang yang mau mendengarkan kita di saat suka maupun duka bahkan sahabat sejati itu rela berkorban apa saja yang dimilikinya untuk seorang sahabat.
Sahabat sejati adalah seorang yang bisa kita percaya dan saling bertukar pendapat dan sesorang yang saling memberi dan tidak pernah mengharapkan balasan dari kita.
Sebaliknya, seorang sahabat adalah seseorang yang kamu cintai.. Bukan kerana kamu jatuh cinta padanya, namun kamu ambil berat akan orang itu, dan kamu memikirkannya ketika mereka tidak ada.
Sahabat sejati adalah orang dimana kamu diingatkan ketika kamu melihat sesuatu yang mungkin mereka sukai, dan kamu tahu itu kerana kamu mengenal mereka dengan baik.
Mereka adalah orang-orang yang gambarnya kamu miliki dan wajahnya selalu ada di ingatan mu.
Mereka adalah orang-orang yang kamu lihat dalam ingatan mu
Mereka adalah orang-orang yang diantaranya kamu merasa aman
karena kamu tahu mereka peduli terhadapmu.
Mereka telef0n hanya untuk mengetahui apa khabarmu,
kerana sahabat sesungguhnya tidak perlu suatu alasan apa pun.
Mereka berkata jujur dan kamu melakukan hal yang sama.
Kamu tahu bahawa jika kamu memiliki masalah, mereka akan bersedia mendengar.
Mereka adalah orang-orang yang tidak akan menertawakanmu atau menyakitimu,
dan jika mereka benar-benar menyakitimu, mereka akan berusaha keras untuk memperbaikinya.
Mereka adalah orang-orang yang kamu cintai dengan sadar ataupun tidak.
Mereka adalah orang-orang dengan siapa kamu menagis ketika kamu tidak diterima di universiti atau dimna saja dan orang yang menangis lantaran berat untuk berpisah denganmu di pesta perpisahan kelas.
Mereka adalah orang-orang yang pada saat kamu peluk, kamu tak akan berpikir berapa lama memeluk dan siapa yang harus lebih dahulu mengakhiri.
Mungkin mereka adalah orang yang memegang cincin pernikahanmu, atau orang yang mengantarkan / mengiringmu pada saat pernikahanmu, atau mungkin dialah orang yang kamu nikahi.






Wednesday, 9 November 2011

de best meaning



Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku
Tuhan aku tahu banyak dosa ku
Hanya ingat Kamu kala duka ku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya untuk cintaku
Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung
Hujan bawa air mata ku
Yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hatiku
Hanya mampu terserah
Moga cahaya di penanti
Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

suara kekasih

Hadiran ombak membelai pantai
Tiada putusnya percintaan itu
Hembusnya bayangmu menyejukkan
Tapi tiada terhenti dahaga
Kerinduan suara kekasih
Membelai hatiku
Suara kekasih
Membasuh lukaku

Tibanya sinar bulan di laut
Dengan ribuna alunan kemesraan
Membawa kenangan yang berlalu
Dengan ribuan warna keemasan
Suara kekasih
Membelai jiwaku
Suara kekasih
Yang menyejukkan ku

Terdengar suaramu yang suci
Pabila terkejut dari mimpi


Ku manyakinkan suara itu
Memanggil daku dengan harapan
Tapi sayangnya alunan ombak
Yang memecah diri sangkaku
Suara kekasih
Yang memanggil daku
Suara kekasih
Di malam yang indah 

with0ut y0u dear

hari-hari ku terasa hampa..
setelah bayang mu tak pernah lagi ku jamah..
senyum mu tak pernah lagi ku rasa..
aku seperti tak bernyawa
saat kau tinggalkan aku kesepian
kau acuhkan aku tanpa perasaan
kau buat aku menangis

namun..
saat ku mula mengubur tentang mu
membuang kenangan kita
kau tiba-tiba hadir..!!
seakan rasa bersalah dalam diri mu..

namun..
aku takkan lagi pernah tersenyum untuk mu
kerana langit tak selamanya cerah
kerana angin tak selamanya menyejukkan
dan kerana aku tak selamanya mengharapkan cintamu

Friday, 4 November 2011

!ngAt yE..

jika kekasih mu menkhianati mu..atau meninggalkan mu..tersenyumla kerana orang yang seharusnya bersedih adalah dirinya kerana kamu hanya kehilangan 'dia' sedangkan 'dia' telah kehilangan seseorang yang sangat ikhlas mencintainya

Pesanan awak..

arynie kte dpat b'tentang 4 mata...sy akan ingat setiap butir bcara awk pda sya arynie...

DIA     : klau lpas nie bukan rezeki kte blaja at tmpat
             yg same,xpew mungkin di tempat laen kte akn b'sama..
SAYA : nk mntak maap,n pew jew clah slame kte
             knal slame nie mntak maap cgt2...susah
             nk dgr ckap an tpi akan try b'ubah...

tnpa awk taw..sbnarnye awk la smangat sy blaja..tnpa awk ed0p sy xdew erti nye...even 1day kte x stdy U yg sme tpi awk jgn lpe an sy ye...saya sayang awak sangat...xpnah sesaat p0n saya lpe pcal awk...

keajaiban hidup :)

arynie ary yg pling b'sejarah dlm life aq...at sk0la tdi kte 0wg dew mjlis RESTU ILMU...as a student kami b'slaman ngan cikgu2 n moh0n maaf atas smue yg dh t'jdi antara kami ngan cikgu..kmaafan itu kami pnta untk masa akan dtg kami lebih tenang..menjalani exam stpm nnty dgn lapang dada...

pas b'salaman ngan cikgu2..kami b'maafan pula dgn kwan2 laen..LEADER klas kami dtg utk kmpul an student klas kami iaitu PPUA MEGABAIT...detik aq aty qu sudh m'jangka prkara ini akn b'laku...dye mahu kami saling b'maafan antara 1 sama laen n buang sgala kbencian  yg t'tanam dlam aty...kami umpama adk-bradik yg sbt rpat..namun,sbgai insan biasa kami x lepas dri buat ksilapn...

KEBANJIRAN AIR MATA dlm kalangan kami...kami meluah an pew yg t'buku di aty slame ini...kami menangis & b'pelukan utk luah an perasaan...harap p'sahabatan kami kekal slame nye...kami mnerima kbaikkan n kburukan kwan dgn aty yg t'buka...

harap ujian & dugaan TUHAN dlm p'sahabatan ini mnjdi an kami lebih matang dan tabah dlm ed0p nie...

Sunday, 23 October 2011

de true luf

Sekali bibir melafazkan kata sayang,maka selamanya sayang itu tak akan terhapus..Biarpun kadang kala hati dilukai namun kasih sayang mengatasi segala-galanya & segala kelukaan itu dipendam demi kerana cinta yang utuh terhadap insan yang dicintai...

Sunday, 18 September 2011

terb0ngkar nye~~

hmmm....huhhh...berat bt0l knyataan kli nie...sy dpt taw 1 rhsie yg di s0rok an dri sy..xlaen n x bukn smue nye pcal dye..dye tggal an sy c0z dye dew ske sme0ne yg laen..sy di tggal an ngan sngaje di rncang...sedey nye sy tuhan jew yg taw...pew clah sy at dye smpai aty dye wat sy cmt0..sbab sy x cntik kew..??? kecntikan itu ukuran kesetiaan kew..??

sy xpnah curang ngan awk...pew yg awk nk dri sy sbnar nye...hnye nk maen an aty n prasaan sy jew kew..
kte dh kwan lame la...klau niat awk hnye nk maen an aty sye lbey baek awk bia an hbungan kte hnye skadar kwan jew...sy t'lalu syg an hbungan itu..jgn tnam an dlm dri sy rse kbencian t'hdap awk..sy syg hbungan p'shbatan kte..b'tahun kte kwan sgg0p awk wat sy cmt0..

sy hrap awk akn bhgie ngan plihan awk...maaf an sy jike dlu sy x mmpu nk bhgie an awk.,,sy hnye mnusia bese la awk,,andai 1 ary nnty awk sunyi,sy akn sntiasa di sisi awk sbgai teman yg setia mndgr mslah awk..
awk fkir la sbgai 0wg dewase ye..jgn ulangi p'buatan yg awk pnah wat at sya dlu,klau awk wat at sy x mustahil 1 ary nnty 0wg wat at awk plak..awk p0n dew adk gurl an s0 klau 0wg wat adk awk cmne..sti awk mara an..

pew sje yg pnah jdi antre kte anggap la itu ktentuan tuhan yg hdir an ujian itu t0x mnguji rse ksetiaan n kpercayaan sy pde 0wg yg pling sy syg & ujian t0x mguji aty awk pde sy..kte tetap akn jdi kwan 0wkey...:D

Saturday, 27 August 2011

ta0n nie raye dh laen :(

ta0n nie sy rye ngan fmily jew..tnpe 0wg 0wg t'cyg..
ta0n lpas sy rye b'pasangan tpi n0w sunyi...sepi...rindu nye...
pape p0n ed0p harus di tr0s an..wlaup0n sedikit kcewa..:(

dye ingat kew at sy lgi..???
h0pe dye ingat la..bnyk cgt knangan kami b'sme..
xdew cpe yg mmpu gnti an tmpat dye di aty sy..

"awk..awk jgn lpe an sy 0wkey..kte prnah b'sme n prnah k0ngsi byk
kngan b'sme..knangan yg x prnah 0wg laen taw slame nie.."

CAMAT ARY RAYE AWK~~

Thursday, 11 August 2011

semakin bermakna~~Lurve

t0x hari nie aq epy cgt dgn khid0pan aq...even dye xdew di sisi aq tpi dye eweyz di aty n pkeran aq..
kkdg t'ingat gak knangan lme tpi nk wat cmne an dh tkdir aq trime smue nie...huhu...
TUHAN jew taw btape penting nye dye dlam ed0p aq..dye la smgat aq t0x aq wat sesuat0..
ble dye xdew..dye tarik spar0h dri smngat aq..aq kne blaja ed0p b'gnt0ng pde dye...

dye pnah ckap even kte 0wg an b'pisah dye akan tetap
 tggu aq...tpi ntah la,mungkin bnde t0 t'jdi..???
dye pnah s0wh aq jnji..wlau cmne skali p0n kite kene
harungi b'sme2...tpi mne jnji dye...???
dye eweyz ckap yg aq ni "bear + pwincez" dye..huhu..
epy cgt..tpi mgkin ia akn b'ulang lgi..???
dye jnji akan kwal keadaan sbaik mungkin,
krna dye xnk khilangan sy yg susah t0x dimilikki..janji tggal jnji..!!!

aq smpan janji dye..kini yg aq hrap an dew la
ed0p aq akn tr0s b'mkne n eweyz eppy...
b'same teman yg t'syg n family yg t'cinta...muahhh...



Thursday, 28 July 2011

Petikan gitar si dia

petikan gitar awk


sy rndu nk dgr petikan gitar dri dye...dlu dye slalu maen an t0x sy..tpi skarg susah cgt nk dgr..
taw x petikan itu yg slalu teman an sy sbl0m sy td0 dlu...mcam2 lgu dye maen an t0x sy...
btape eppy n indah nye mse dlu..1 mem0ry yg susah sy nk lupekan..



antara lgu yg dye nyanyi an t0x sy..
pesanan buat kekasih..untuk mu sayang..milik siapakah gadis ini..
ermmm...bnyk la lgi dew yg xngat la...tpi dye mmg jwang karat gak la..huhu..

utk mngubat rse rndu itu sy msg dye n h0pe dye dpt tunai an p'mintaan sy...sy nk cgt dgr petikan gitar dri dye...alhamdulillah..dye tunaikan even mse t0 dh pk0l 1 pgi...tenkyu ye c0z dh tunai an permintaan sy...syg awk cgt even as a fwen jew...<3

Tuesday, 21 June 2011

tetiba jew..

hal0o..dh lame x update blog an..
indu rsenye nak mnaip..huhu..

erm nk cter psal 'dye' lagi r...
ntah knape smnggu due nie ttbe jew sy rndu at dye..
sy dh cuba lupakn dye tpi susah c0z sy t'lalu syg an dye lgi..
sbl0m nie sy xlayan cgt prsaan nie c0z sy taw nnty bnde nie akn
ggangu f0kus sy mse stdy,dh la sy nie x bpe nk pndai an..hehe...
tpi sy indu an dye...indu cgt2 la...

sy indu dye cgt2..
sy indu cara dye lyan sy cam dlu..
eweyz t8 care pcal sy..
eweyz tnye khbar n mcam2 lgi..
but n0w bnde t0 smue dh xdew..ia tggal knangan..
even dh xdew pape hbungan tpi dye eweyz di aty sy..

tman2 ckap,t0x lpe an sse0rg itu..
buang smue pic dye..
buang smue msg dye..
buang smue brang yg pnah dye bagi..
buang sgale2 nye tntang dye...
tpi bukan cnang t0x sy wat smue t0..

even sy buang smue prkare tntang dye..
tpi sy ttap xley tpu dri sy yg dye masih di aty sy..
mcam mne nk lupe an dye..
sdang an HAMPIR SETIA HARI dye dew di dpan mate sy..!!!

kini sy hnya b'harap hbungan p'shabtan sy dgn dye x an ptus cmpai ble2...
n sy x an trime mne2 b0y laen dlam ed0p sy slagi sy b'gelar plajar
kecuali dye kmbali semula dlam ed0p sy...
sy syg dye cgt...:D

Friday, 10 June 2011

siapa dia..???

aQ pnah mencintai sse0rg dlm ed0p Qu..namun ia x kekal lame..xdew cpe p0n yg yg taw tntang hbungan aQ & dia..hnya insan t’dekat yg taw tntang hbungan kami..betapa aQ bhgia dgn khadiran dye dlam ed0p Qu ini..x mungkin aQ dpat mlupakan kngan manis itu..andainya masa itu b0leh di undur an kmbali pasti aQ sgt m’hargai nye n mnjage nye sbaik mungkin malah lebih baek dri mnjage nyawa aQ sndri..
tiada cpe yg taw siapa awk di aty sy c0z hbungan kte dew la RAHSIA..tpi jika awk bce bl0g sy,sy harap awk mngerti isi aty sy ini..khadiran awk sgt mmberi erti dlam ed0p sy,tugas yg paling sy indu an ialah mngejut awk stiap pgi..slpas s0lat subu0h kte akn msg skejap then kte akn smb0ng td0..huhu..tpi klau dew klas pgi,sy akn bng0n dlu then s0lat dlu past0 bwu sy kj0t awk..kkdg snang bt0l awk bng0n tpi kkdg degil gak..hey…hehe..(xpew sy suke)

an sr0nok klau awk b0leh bce isi aty sy,awk akn taw..
betapa sygnye sy pde awk..
betapa sy mnyintai awk spn0h aty sy..
sy juga memuja awk pde stiap saat..
sy berharap utk mnjdi sesuatu yg wk slalu rindu..
sy xb0leh ed0p tnpe awk di sisi sy..
awk la yg slalu mewarnai ed0p sy..
awk la yg mmberi kceriaan n gelak tawa pda sy..

tpi syg nye..keindahan itu x kekal lame..awk prgi tggal an sy sndrian..sy sndri xpasti tntang punca perpisahan itu..adakah ia benar slah sy atau itu smue helah jew..perpisahan itu bgai an dirncang,sy ni hnya mnusia biasa yg x kuat pegangan nye..andai awk di tmpat sy pasti awk juga rse seksa n sakit nye apabila 0rg luar mnabur cerita bur0k tntang 0rg yg awk syg.. 0rg luar yg dtg cuba utk MENGGUGAT KESETIAAN SY PADA AWK..sy mnta awk xplain prkara sbenar pda sy tpi awk ambil jlan utk b’diam dri…
sy dh beri awk pluang t0x awk bela dri awk jika itu smue slah tpi awk diam UMPAMA ITU SMUE ADALAH BENAR..knape awk wat mcam nie,awk taw x sy TERLUKA dgn sikap awk…jika ini smue dew la benar,izin an sy b’tnya…KENAPA AWAK LAKUKAN INI SEMUA..???

jika awk x mnyintai sy..
knapa awk maen an aty n prasaan sy..??
knape awk luka an aty n perasaan sy..??
knape awk beri ruang t0x sy mmbenci awk..??
knape awk r0sak an hbungan p’shbatan kte..??
knapa awk x biar hbungn kite tr0s mnjdi shabat..??
KENAPA AWK…?? KENAPA..???
APA SALAH SAYA PADA AWAK..??
JAHAT KEW SAYA SELAMA KITA BERKAWAN..??
PERMAINAN APA YG CUBA AWAK BERIKAN..??

PESAN SAYA…JIKA AWAK MAHU HADIR SEMULA DALAM HIDUP SAYA AKAN TERIMA DENGAN HATI YANG TERBUKA TAPI JANGAN LAH HADIR DISAAT SAYA MENEMUI KEBAHAGIAAN YANG BARU…

Friday, 20 May 2011

hanya dirimu

awak tahu tak . . mule2 sy knl awak sy rase kite mcm kwn je....tp awk pandai jg haty sy, , pandai pjuk sy. .sy suke care awak....sampay satu ary awk kate awk nakkan sy . . mse tu sy tekejut . . btul ke ape yang awak ckp? dan btul ke ape yg sy dgr?macam2 awak berjanji dgn sy  tp . . lame kelamaan prasaan tu pda awk jd pudar . . sehingga sebbkan sy rase yang sy tak lyk untuk awk . .dan satu ary awk nak kan kite tiada lgi hbungan.  . mase tu . . puas sy pjuk awak.,rpenye awk dgn dy mse awk msih dgn sy . . mase tu . . sy rase nak pergi kat ats gnung dan menjerit sekuat aty sy . . sy nk laungkan rse kecewa tu . .  tapi sy tak terdaya  .mase tu . . separuh nyawa menahan rase . . siang malam fikirkan ape keslhan sy... . awk nak sy stia tp awk yg brubah . . kalau awk nak thu . . sampay skrg sy tggu awk . . xkire betapa besar slh awk , betapa kecewanya sy...sy tetap tggu awk...sbb sy yakin awk akan kembali pada sy satu hary nanty ...

jika diberi peluang....ingin sekali aku bertanya pada hatimu . . gembirakah dikau kehilanganku? puaskah dikau menyiksa perasaanku? sudah cukup aku menanggung segala perasaan . . untuk apa kau memanggil ku ketika aku tidak pernah mengenalimu . . untuk apa kau katakan mahu jika maksudmu tidak . . . mungkin kau memandang dengan pandangan yang jengkel bila aku menitis kan air mata . . pandangan yang kau rasakan tidak betah untuk aku lakukan . . tetapi jika benar hakikat itu..apa yang kau akan lakukan?apa yang kau akan katakan? . . . haty setiap manusia sungguh berbeza . . jika kau mampu kehilanganku...aku jua mampu menunggumu..


Pesanan awak

dulu awk pnah pesan mcam2 at sy..cmpai skrg smue psan awk,sy masih ingat..sy x an lupe wlau 1 p0n c0z itu la pesanan dri 0wg TERSAYANG an..n  xtaw la cmpai ble sya akn trus mngingati nie smeu.. :D

"jadikan kenangan & pengalaman iu sebagai satu semangat untuk teruskan hidup..isikan kenangan & pengalamn itu dalam sebuah balang kaca yang sangat berharga dengan secukupnya...n ia tidak boleh dibayar dengan RM  sebab balang kaca itu sudah ada sejak kita lahir lagi..jika balang kaca itu pecah,akan terancamlah nyawa kita..jaga ia seperti kita mnejaga maruah diri kita sendiri.."

awk gak slalu pesan supaye sy "mnjaga aurat & s0lat" sy..slaen parents sy..awk lah 0wg yg brani tnye s0alan2 cmt0..awk dh ubah ed0p sy mnjdi lbey baek dri dlu..awk pnah ckap at sy klau "gurl b'rambut pnjang gi sweet" an s0 sy p0n smpan rmb0t sy supaya sy eweyz sweet di mate awk ble suatu ary nnty awk dpat mlihat sy secar sahnye..tpi ntah la,x an k0wt c0z awk dh pergi dri ed0p sy..

dlm bnyk2 pesanan awk at sy..1 pesanan awk yg sy rndu cgt nk dgr..awk taw pew pesanan itu..???
setiap mlam sbl0m td0 awk pesan at supaya sy mimpi an awk..tnpa awk pesan p0n sy tetap akn mmpi an awk..awk wat sy rse bhgie n dihargai...tpi syg bhgie itu hnye smentara..!!!




saya rindu awak...!!!

Wednesday, 11 May 2011

kata-kata awak

terima kasih kerana telah menemani  Qu walaupun hanya sesaat..bagi Qu sangat beerti..maafkan aQu jika kebahagiaan yang Qu pinta adalah teman sepanjang hidup Qu..seharusnya aQu mengerti bahawa keberadaan Qu bukanlah di sisi mu,tetapi..hanyalah lamunan dalam fikiran..untuk insan yang xkan aQu milikki..

sampai bila aQu hendak begini..?? adakah aQu layak untuk mu..?? adakah aQu boleh mmbahagiakan mu..??
LAYAKKAH AQU MENJADI MILIKMU..?? jawapannya ada padamu..aQu benar-benar ingin memilikki mu..tetapi kenapa ada orang yang cuba memusnahkan hubungan kita..?? walau apapun terjadi,aQu xkan lupakan mu..jangan pernah lupa tentang kenangan kita b'dua...

sy elyana khalid,x an pernah lupa setiap butir kata yg pernah awk lafaz an..setiap janji yg pernah kita bicara an akn sy ingat..sy x an lupa an awk..itu janji sy hgga 1 ary nnty awk dh x perlu an sy lagi dlm hidup awk..

Tuesday, 10 May 2011

kenangan PLKN

hmpir stah0n mase b'lalu.. tah0n lpas pde wkt0 ini aQ masih brade di kem PLKN aQ iaitu di KEM PRINCESS HALIZA,SEPANG..kump2 siri7..antara knangan yg susah t0x aQ lupe an..pde saat itu aQ t'pkse tggal an keluarga t'syg & 0rg t'cnta dlm ed0p aQ..even susah t0x aq tggal an mreka tpi aQ t'pakse..pde 29 mac 2010 aQ b'angkat ke MPS t0x mndftr an dri sbagai  pserta khdmat negara..
inilah detik2 aQ akn pergi kew kem PLKN,b'mula dri sni ed0p aQ b'ubah..khid0pan mnjdi lbih b'disiplin n mmpunyai mtlamat sndri..pde mule nye aQ x suke prgi kew kem itu c0z aQ dpat byang an xtvt nye yg berat n mmerlukan aQ lebih tabah m'harungi ed0p ini..

di sna aq akn b'temu dgn kwan2 yg xpnah aQ temui sbl0m nie..mnjdi sperti 0rg yg bru mmasuki sk0la beze nye kem ni sperti sk0la tntera yg byk tggungjwab nye.. :D



 nie la unif0rn sy di kem..huhh..t'cgt la pnas taw x..tpi ble pkai unif0rm nie an dew smangat laen gak.rse bgge p0n dew c0z x smue 0rg dpat rse pkai unif0rm PLKN nie..hnye insan t'pilih shaje..huhu..di sne sy blajar t0x sesuai an dri ngan suasane yg bwu n tman2 yg bwu..erm 0wg kate 'xknal maka x cnta an' huhu...sy di letak an di bwah c0mp0ny CHARLIE iaitu c0mp0ny ke3 n b'wrne KUNING..huhu..CHARLIE N0.1..















nie mse kte 0wg d0x lpak dlam d0rm..b'g0sip no.1 la plak an..huhu..
mule2 mmg x bese tpi lme2 kami mnjdi akrab c0z msing2 ja0h dri family an..antare 1 sme laen la kte 0wg k0ngsi msalah n k0ngsi suka duka..lame2 dh mcam adk bradik plak..sweet cgt..

antare teman yg pling rpat ngan aq dew la ALYA NAZIRA tpi aQ pggil dye H0NEY..dye baek cgt n pham aQ..ke mne sje kami ttap b2..alya tman t'baek aQ di sane..I MISS U H0NEY..muaahhh...

ALYA H0NEY QU

byk kngan aq ngan alya..alya eweyz dew di saat aQ perlu an teman,klau aQ rndu pde SAYANG QU,alya la tmpat aQ b'k0ngsi cter..alya pnah ckap yg 'SAYANG QU' itu cgt c0mey n sesuai ngan aQ..tenkyu alya..sy syg awak cgt..








pde uj0ng mggu plak kluarga dibnar an dtg melawat kami di sana..pde saat itu la aQ mlepas an rndu aq pde kluarga t'cnte..bwu aQ sdar btape tggi nye nilai mereka dlam ed0p aQ..tenkyu cgt at k0rg c0z k0rg slalu supp0rt nana..




aQ mnyamb0t bezday qu yg ke 18 p0n di kem itu..tpi syg..an sr0n0k klau pde saat itu 'SAYANG QU' juge brade di sisi aQ..aQ t'lalu indu an dye..even dye x b'sme aQ di sne tpi dye xpnah lupe t0x tnya khbar aQ stiap uj0ng mggu..tenkyu SAYANG..jarak yg ja0h antare kte bukn p'halang t0x kte tr0s bhagie an..smpai bble p0n yana akn ingat knangan itu..



 tepat pde 27 mei 2010..sy akn mninggal an teman2 di PLKN itu..dgn prasaan yg sdih sy t'pkse mnggal an mreka..terima kseh kpd teman2 Qu yg slame ini sentiasa di  sisi aQ..Alya..Fatin..Nurul..Shasha..Farah..Ina.. Anem..Yeng..Muna..Baity..Fiza..Dilla..Rev0l..Sue..Mis..Ahfui..En0t..Renu..Kay..Shida..n Ivy..aQ eweyz ingat an k0rg..

Saturday, 7 May 2011

ber'camp!ng'

arynie lastday kte 0wg at kem pngakap nie..bezt la gak,aQ jge bhgian msak memsak..huhu..sr0nok c0z smue aq dpat rse..haha..mcam2 kte 0wg wat at kem nie..yg pling bezt nye kte 0wg ley 0n9 ckali..hehe..n 1m0re thing ley m'getek..

nie la mse nye kte 0wg wat xtvt bebas..jlan mlam2 at sk0la n wat aksi p0yo..yg pnting kem nie mmg x b0wink c0z rmai dax cacat 0tak..s0metimes dew adegan yg mnyakit aty..tpi sbar jew aq.."c0 klau dtg sni nk mgade2 x pyah r wei...SEMAK jew...


even 2 ary jew at kem nie tpi byk bnde yg jdi..aq dpat tgk gelagat dax2 pngakap yg c0mey n mncuit aty..hehe..glagat ckgu yg sp0rting abez..tpi an dew s0rg ckgu nie cam bg0s jew..BAJET giler d0wh,klau cntek xpew..huhh..bwu dtg sk0la nie nk wat muke ngan aQ,clah 0rg r beb...lu ley jlan r minah...






xpnah aQ td0 dlm khemah..huhu..nie p0n sje amek pic..
nk knangan d0x dlm khemah jew..hehe

j0m msak b'rmai2..huhu..msak dlam kawah t0,bukn cnang nk tgk aQ rjin camnie..tpi mse nie kte 0wg msak nasi g0reng jew..0wkey la mkan 0wg bujang an..yg pnting perut kenyang...wala..wala..hey..yummy2..

Ibu tercinta

Selamat hari ibu buat ibu Qu tercinta..Puan Noor Fadzilah bt Baharuddin  itu name ibu Qu..terima kasih sgt c0z ibu eweyz dew di saat nana perlu an sk0ngan..even nana nie degil ckit tpi ibu ttap sabar dgn pngai nana an..ibu dh jge mkan pkai nana dri nana kcik cmpai nana kini dewasa..ibu x pnah mngeluh p0n dlam pew jua situasi..even ibu pnat tpi ibu ttap lyan pngai nana ngan adk-bradik laen..ibu mmg ibu yg TERBAEK buat kami..LURVE U MUM...muaaahhhh... :D


bersama ibu tersayang..!!

s0metimes kami adk-bradik xnk dgr ckap ibu,ibu tetap buat yg terbaik t0x kami an..nana bangga dpat ibu yg sgt memahami..ibu slalu bsing c0z ibu x ske tgk umah b'sepah..dapur x kmas..n specially klau bilik nana dh mcam tmpat KUCING branak..huhu..ibu bsing p0n t0x kbaikan nana jugak an...ibu ckap " klau x pndai kmas bilik nnty suami lari"..haha.."umah b'sepah suami x ske...hee..end 1m0re is "klau x pndai msak nnty mak mentua x syang"...huhu...Insyaallah nana akn b'ubah dri mse ke smase ye ibu... :)


ibu terbaek..
mase nie ibu hntar nana at MPS..


 



nana kne gi PLKN demi mnyelamat an
negara..haha..p0yo sudah..nana t'psah ngan ibu slame 2 bulan..sedih nye TUHAN jew la yg taw,
tpi stiap hjung mggu ibu dtg bwak an mkanan fv0urite nana..Tenkyu Ibu..mmg best la ibu nie..
Ibu taw nana ske mkan "ayam msak kicap an"...yummy..yummy..huhu..



TERIMA KASEH skali lagi untuk ibu..nana hrap 1 ary nnty nana akn dpat balas jse ibu..nana akn buat yg t'baek dalam ed0p nana demi ibu n fmiy kita..ibu insan yg pling pham dri Qu ini..u my lurve mama...



Ketika aku dibelai
Kasih sayang mu terindah
Kau tersenyum bila melihat diri ini

Kini ku telah dewasa
Kasih dirimu tak berbelah bagi
Hanya pada diriku

Seharum bunga indah
Pelukanmu itu sayang
Bak awan biru melindungiku

Hanyalah kasihmu
Yang aku perlu
Tiada duanya untuk kubandingkan darimu

Hanyalah kasihmu... ibu
Biarlah bersemadi dalam hati
Buat selamanya


Kau ternilai bagi diri
Kesungguhanmu mendewasakanku
Andai semua berubah akhirnya
Sinarmu hilang selamanya

Friday, 6 May 2011

tinggal tanda tanya..???

kenapa kita sayang seseorang itu..??
kenapa orang yang kita sayang itu
x pernah nak faham perasaan kita..???
kenapa kita perlu sayang pada orang yang x sayang pada kita..??
kenapa dia x pernah rasa apa yang kita rasa..???
kenapa kita tunggu sesuatu yang belum pasti..??

awak..awak tahu x..
saya selalu tunggu kehadiran awak dalam hidup saya..
saya x pernah lupa untuk d0akan yg terbaik dalam hubungan kita..
saya mahu selalu bersama awak walau dalam apa jua keadaan..
saya ingin bersama buat selamanya..sepangjang hayat saya..

tpi..
adakah saya layak..??
mampukah saya membuat awak bahagia..??
mampukah saya buat awak tersenyum..??
mampukah saya menjadi yang terbaik dalam hidup awak..???

walau apapun terjadi saya akan tunggu awk..
setia menanti kehadiran awak..
awak adalah yang terbaik dalam hidup saya..
y0u alwayz my dear..<3

Thursday, 5 May 2011

Sahabat sejati Qu..

aQ dew 2 0wg kwan baek...due2 lelaki s0rg name SHAHMIL n s0rg lgi HAFIS..aq kwan ngan d0wg dri sk0la rendah gi,mse kcik2 dlu x la rpat cgt tpi  ble dh besar smakin rpat plak..huhu..aQ ley kwan ngan d0wg nie c0z sme2 gle n jnis yg 0pen jew..tpi ble naek sk0la mnengah aq gi rpat ngan SHAHMIL c0z kte 0wg satu kelas..yg HAFIS lak dpat klas laen tpi kte 0wg tetap kwan..ble dh naek f0rm 4 kte 0wg dpat d0x klas yg sme s0 dh jd rpat balek..hehe..sweet cgt mse f0rm4 t0,bnyk cgt kngan yg dh t'cpta antara kte 0wg b'3..nnty at bwah k0rg tgk la muke kte 0wg yg cute t0..haha..aq SAYANG  teman cgt c0z k0rg mmg pham aq an..LUV U GUYZ..muaaahhhh...!!!!

nie la sahabat sejati aQ..Shahmil & Hafis..
k0rg dew la teman yg cgt memahami aQ yg giler nie..huhu..
tpi k0rg p0n lbey kurg jew an..0ppsss..



Shahmil...pew yg ley aq ckap tntang dye dew la dye s0rg teman
yg slalu dew saat aQ perlu an dye,aQ cgt slesa k0ngsi pr0b aQ ngan dye..s0metimes mmat nie jiwang karat gak la,tpi t0 yg aQ ske,yela aQ p0n lbey kurg jew..haha..
n dye la 0rg yg slalu wat aQ gelak cmpai x ngat dunia..huhu..
mmg fun abez la ngan mmat s0rg nie..tenkyu ye me!L c0z sudi jdi teman aq..muaahh..


Hafis...dye nie plak laen cket..dye nie happening mmnjang..
mnyakat 0rg jgn ckap la,dh mmg kje dye an..huhu..
tpi yg xbes nye pcal apis nie an ble dye DATANG BULAN..
ermm..jgn ngat 0rg p0mpuan jew,dye p0n sme gak..yela ttbe jew nnty wat muke serius..
hey..klau dew pr0b ckap la br0 nie x..pape p0n dye tetap kwan aq..huhu..trime kaseh ye apis..



Itulah ksah sahabat sejati qu..aq harap hbungan kite b'kekalan cmpai bbile even kte dh b'sah pas f0rm 6 nie 0r mybe 0ne day nnty kite dh dew khidupan sndri..at mne p0n k0rg brade aQ nk k0rg taw yg aQ eweyz INGAT n SAYANG at k0rg b'due..s0 jgn lpe an aq ye TEMAN SEJATI.. 10Q sahabat Qu..