Saturday, 19 October 2013

Tipulah kan~~

Tipulah..Bila mulut cakap tak sakit,
Padahal hati rasa nak gugur bila
ditinggalkan oleh orang yg kita sayang..

Tipulah..Bila tiap-tiap hari simpan niat
dalam diri yang kita akan lupakan dia..
Padahal dia jugak yang muncul dalam
kotak memori bersama dengan kenangan yang ada...

Tipulah..Bila kita cakap tak kisah pasal dia.
dan akhirnya kita juga yang kisah dan cuba ambil tahu
kehidupan dia macam mana..

Tipulah..Bila diri ni pernah simpan niat
bahawa kita takkan pernah menangis kerana dia..
dan akhirnya dia juga yang kita tangisi..

Tapi..Sungguh Allah itu Maha Hebat..
Disaat diri ini rasa kehilangan..
Dekat DIA juga diri ini menangis dan memohon
supaya tarik rasa sakit di hati ni..

Dan..makin lama..
Diri ini mula memahami..
Mula menjadi lebih kuat..
Mula belajar senyum dengan ikhlas..
Mula menyimpan azam menjadi muslimah yang lebih baik..
Dan mula belajar melepaskan dia..

Friday, 18 October 2013

tetap menantimu~~

Aku menyedari telah jatuh cinta
Tapi aku tak bisa mengungkapkan
Terasa bahagiaku mencintaimu
Walaupun kau belum mencintaiku
Aku di sini kan selalu menunggu
Yang selalu ada di setiap waktumu
Selalu menanti jawapanmu
Untuk cinta yang terakhir
Semakin ku bisa untuk menyayangi
Semakin ku bisa untuk mengerti
Tak akan pernah hilang rasaku
Cinta yang membawa dalam hatiku
Bagai mata yang tak terpejam
Aku tetap menantimu

Sunday, 6 October 2013

heyy kau..!

Bila aku sayang,kau tak nampak..
Bila aku sayang,kau tak hargai..
Bila aku penat,aku berhenti sayang kau..
Aku kecewa..

Aku tak marah..Sikit pun tak marah..
Ya,aku tak marah..
Memang aku tak marah..
Tapi  aku kecewa..cukup kecewa..

Aku dah bosan nak cemburu..
Cemburu dengan benda yang sama..
Kau lain lah tak rasa apa-apa..
Sebab kau tukang menyakitkan nya..

Saturday, 5 October 2013

jangan menangis untukku

Sekali ku telah berjanji
Tak akan mudah ku telan kembali
Kerna ku telah memilih cinta hanyalah satu
Untuk dirimu
Namun apa yang telah kau beri
Memang lidah memang tak bertulang
Dulu kita berjanji tak akan pernah saling menyakiti
Cukuplah sudah jangan menangis untukku
Hapuslah air matamu
Beribu kata maafmu takkan merubah
Hati terlanjur terluka
Selalu ‘tuk mencuba dan terus mencari
Jalan untuk maafkanmu
Walau ku tahu semua hanya sia-sia
Ku sadar cintamu terlahir bukan untukku

Friday, 4 October 2013

Berubah~~

Berikan ku waktu untuk bersamamu..Meniti hari…
Tak puas bagiku..Dan kau pun berlalu..Tinggal ku sendiri…
Gelap seluruh jiwaku..

Ku ingin benar bersama denganmu
Dan kau pun menjauh…
Tiba-tiba kini kau telah berubah
Apakah salahku…

Kau yang kukenali..Dan kini menjadi
Insan yang lain..Dulu kau berjanji
Kan hidup semati..Meniti hari…
Semuanya telah berakhir


Wednesday, 2 October 2013

Perjalanan sebuah persahabatan

Khas untuk Hafis & Shahmil..
h0pe persahabatan kita akan kekal sampai bila2,even 1day nnty kite dh dew fmily sndri..huhu..biar ia kekal smpai anak cucu & sepanjang hayat..