Sunday 31 March 2013

jahilnya saya =.=


ssalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera.

Hari ini ingin berbicara mengenai diri sendiri. Maaf ya?


“Ketinggian ilmu agama dan juga keimanan seseorang itu tidak diukur pd gelaran 'ustaz' @ 'ustazah', tidak dinilai pada songkok yang sentiasa di kepala @ labuhnya tudung yg dipakai.. kita semua sama, bezanya adalah TAQWA.”

‎"Jangan kau sangka labuhnya tudung, tanda alimnya diri seseorang. Mereka juga seperti kau yang sedang mencari-cari sinar cahaya, buat menerangi sepanjang perjalanan. Kerana tudung mereka ini bukan sekadar menutupi tetapi melindungi, jua mengingatkan diri, menjaga gerak geri. Kerana akhlak itu bunga diri dan kerna yang tertutup itu lebih indah."


Saya bukan pandai dalam bidang agama dan bukan juga sebegitu bodoh sehingga tidak mengetahui apa yang baik dan apa yang buruk. Apa yang pasti, saya jahil bila hendak berbicara mengenai hadis, Al-Quran, hukum-hakam dan sebagainya.

dari mana saya mahu memulakan langkah baru,berubah untuk menjadi yang lebih baik..bantu saya..=.=

2 comments:

  1. kak yana, slow2 kak yana..its okey, Allah mesti akan bantu manusia yang ingin berubah. percayalah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tenkyu Alyn..insyaAllah,moga Allah prmudahkan jalan nya..^^

      Delete